وعده جدید برای زمان اجرای "رتبه‌بندی معلمان"\

وعده جدید برای زمان اجرای "رتبه‌بندی معلمان"

  • کد خبر: 2110006
  • چاپ
  • انتشار: 13 آبان 1398 - 16:36

استناد نیوز، وزیر آموزش‌وپرورش برای اجرای "رتبه‌بندی معلمان" زمان جدید، تعیین و اعلام کرد!

 

به گزارش استناد نیوز؛ محسن حاجی میرزایی در دیدار معلمان دبیرستان دخترانه دوره اول علی‌اکبر داور منطقه 7 تهران که هم‌زمان با 13 آبان و در حاشیه نواختن زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، اظهار کرد: معلم باید اطلاعاتش به‌روز باشد لذا یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های آموزش‌وپرورش، آموزش معلمان و تلاش برای ارتقای سطح علمی آن‌ها است.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد و امسال بیش از100 هزار معلم کمبود داشتیم و ناچار شدیم با روش‌هایی که مطلوب خودمان نبود این کمبود را جبران کنیم. 50 درصد ازکمبودها را با بکارگیری بازنشستگان و مابقی را از طریق به‌کارگیری سایر نیروها و روش‌ها از جمله تدریس معاونین مدارس تأمین کردیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: همه دارایی آموزش‌وپرورش، نیروی انسانی است و آموزش معلمان برای ما خیلی مهم است و قطعاً در این زمینه تلاش خواهیم کرد. اگر همه‌چیز داشته باشیم اما معلم متخصص نداشته باشیم هیچ‌یک از اهداف ما محقق نخواهد شد.

وی درپاسخ به پرسش یکی ازدبیران درخصوص جذب فرزندان فرهنگی اظهارکرد: جذب فرزندان فرهنگی نیازمند قانون است بنابراین پیگیراین موضوع هستیم همچنین رتبه‌بندی معلمان در صورت تصویب آئین‌نامه مربوطه از اول مهر ماه اجرایی می‌شد و این طرح قطعاً در نیمه دوم سال 98 اجرایی می‌شود.

توزیع نامناسب معلمان باید اصلاح شود

حاجی‌میرزایی تراکم دانش‌آموزی را در بسیاری از مدارس غیرقابل‌قبول دانست و اضافه‌کرد: 23 هزار مدرسه داریم که آمار دانش‌آموزی آن‌ها زیر10 نفر است درصورتی‌که در برخی کلان‌شهرها تراکم کلاس‌های بیشتر از استاندار است و این توزیع نامناسب تراکم باید اصلاح شود و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه کشور تحت تحریم است و با مشکل بودجه مواجه هستیم و این امر درکیفیت فعالیت‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که با وجود همه مشکلات شرایط فعلی را بهتر کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار