اولین مرکز نوآوری جواهرات و سنگ‌های قیمتی کشور راه اندازی می شود\

اولین مرکز نوآوری جواهرات و سنگ‌های قیمتی کشور راه اندازی می شود

  • کد خبر: 2110023
  • چاپ
  • انتشار: 13 آبان 1398 - 19:09

استناد نیوز، اولین مرکز نوآوری جواهرات و سنگ‌های قیمتی کشور برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها و پیشرفت فناوری‌های این حوزه راه اندازی می شود.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد جواد پیش‌بین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران گفت: در کشور پتانسیل های طبیعی بسیاری وجود دارد که می تواند بستر مناسبی برای ایجاد مراکز نوآوری و خلاقیت باشد. ایران همواره یکی از باستانی ترین کانون های جواهر سازی و تجارت سنگ‌های قیمتی در جهان بوده است.

وی افزود: هنوز هم این هنر در کشور علاقه مندان بسیاری دارد، با توجه به ارزش افزوده قابل توجه جواهر سازی در دنیا و گردش مالی قابل ملاحظه این صنعت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد با حمایت از نهادهای مانند کانون هماهنگی دانش،صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران در این زمینه تحرک بیشتری ایجاد کند.

پیش بین با اشاره به تلا ش‌های معاونت تجاری سازی و نوآری معاونت علمی و فناوری گفت: با حضور رئیس این معاونت موفق شدیم که سنگ بنای اولین مرکز نوآوری جواهرات و سنگ های قیمتی کشور را در مشهد بگذاریم.

به گفته وی این مرکز که با تفاهم صورت گرفته میان سازمان فنی و حرفه ای، کانون جواهرات ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاسیس می شود، کانونی خواهد بود برای گردهم آیی و تلاش نخبگان، دانشجویان، جواهر سازان و تمام علاقه‌مندان این عرصه.

رئیس کانون جواهرات و سنگ های قیمتی ایران در ادامه با اشاره به تحولات سریع جواهر سازی در جهان افزود: جواهر سازی عرصه نوآوری و خلاقیت است و در این صنعت بیش از هر چیز استعداد و خلاقیت نقش دارد.

پیش‌بین با بیان اینکه مراکز نوآوری نیز تشکیل می شوند تا صنایعی مانند جواهر سازی را از شکل سنتی به مراحل مدرن و امروزی هدایت کنند، بیان کرد: با استقرار استارتاپ های جواهر ساز و سنگ شناس در این مرکز، مشهد به یکی از قطب های اصلی جواهر سازی در خاور میانه تبدیل شود.

وی افزود: البته در حال حاضر هم اقدامات خوبی صورت گرفته، اما به دلیل ظرفیت های بالای جواهر سازی و بازار سنگ های قیمتی، هنوز جای کار بسیار زیادی وجود دارد و این صنعت آمادگی دارد تا برای میلیونها جوان علاقه مند شغل ایجاد کند. اما بدیهی است که تمام کار نباید روی دوش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی هم باید از این تلاش‌ها حمایت جدی کنند.

پیش‌بین در ادامه گفت : خوشبختانه سازمان فنی و حرفه ای همکاری خوبی داشته و فضای تاسیس این مرکز نوآوری را در اختیار ما قرار داده است و در آینده نیز با تاسیس مراکزی مانند شتاب دهنده ها در کنار این مرکز نوآوری، می توان امید داشت که اقدامات جدی و موثری در حوزه انجام گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار