ضرورت اصلاح ساختارهای فسادزا/جلوگیری از واردات دارو\
  • رئیس کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد:

ضرورت اصلاح ساختارهای فسادزا/جلوگیری از واردات دارو

  • کد خبر: 2110059
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1398 - 23:37

استناد نیوز، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:قوه قضاییه در مبارزه با فساد گام‌های بلندی برداشته اما با معلول برخورد می‌کند. ما باید با علت برخورد کنیم بنابراین ما باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختارهای فسادزا را اصلاح کنیم تا حرکات انقلابی قوه قضاییه نامدار شود.

 به گزارش استناد نیوز، علی نوبخت‌حقیقی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 14 آبان ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) گفت: متاسفانه در سه سال و نیم گذشته شاهد نفوذ و رد پای نامحرم و نااهل در جای جای نظام بودم در حالی که قرار این نبود. کمیسیون بهداشت و درمان در این مدت تلاش کرد با تمام مفاسد پزشکی در حوزه دارو، درمان و مسائل آموزشی و دانشجویی برخورد قاطع کند. خوشبختانه اطمینان می‌دهیم که در این حوزه خدماتی انجام گرفت.

گام مثبت کمیسیون برای بیماران خاص

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان اقدام ویژه‌ای برای بیماران خاص مبتلا به دیالیز، تالاسمی و هموفیلی‌ انجام داد و کمک کردیم بیماران مبتلا به سرطان، ام‌اس، ای‌بی و اس‌ام‌ای تحت پوشش بیماران خاص قرار گیرند.

مدیریت منابع طرح تحول سلامت

وی افزود: کمیسیون همچنین به مدیریت منابع طرح تحول سلامت کمک شایانی کرد. این طرح با اهداف بشر دوستانه و کمک به مردم محروم اجرایی شد. خدماتی نیز در بیمارستان به این مردم می‌شد اما به دلیل عدم رعایت قانون، در برنامه ششم توسعه تدوین کردیم که طرح چه مسیری را باید طی کند در واقع ریل‌گذاری کردیم. دو سال نیز فرصت برای تکمیل طرح داده شد. بر همین اساس وزیر وقت بهداشت از ابلاغ 600 مورد راهنمای بالینی پرونده سلامت الکترونیک خبر داده است.

نوبخت حقیقی یادآور شد: روز گذشته طرح ملی نظام سلامت پیگیری شد، طبق مسئولان مربوطه به کمک پرونده‌های الکترونیک سلامت و نسخه‌های الکترونیک حدود 25 درصد صرفه جویی صورت گرفته است. در مجلس دهم برای ترمیم بودجه 1395 هشت هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت تخصیص داده شد در حالی که این منابع قابل صرفه جویی بود و امروز مدیریت منابع تحقق پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: جسد مردم بی‌پناه پیش از این در بیمارستان‌های دولتی گرو گرفته می‌‌شد اما این ننگ را از دامن نظام پاک کردیم. روز گذشته یکی از آقایان گفتند که دولت و مجلس نمی‌تواند مسائل نظام را حل کند، مسئولیت حل مسائل نظام در حوزه بهداشت و درمان بر عهده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دولت است و امروز نیز مصلحت نظام را تشخیص دادیم و آنها را رفع کردیم.

جلوگیری از واردات دارو

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلوگیری از واردات دارو یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته به کمک دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان است. امروز 900میلیارد تومان از پول‌های محدود دارو وارداتی به 60میلیارد تومان تقلیل یافته است.

ایجاد موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت

نوبخت حقیقی گفت: ما برای اولین بار کمک کردیم تا «موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت» ایجاد شود. در کادر پزشکی برخی نزدیک به یکصد ماه در جبهه بودند که پرونده آنها رها شده بود بنابراین با هدف تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و با کمک این بزرگان این موسسه را در جهت ترویج این فرهنگ ایجاد کردیم. سامانه تی‌تک (TTAC) به وزارت بهداشت و درمان انتقال پیدا کرد و به موجب آن صرفه‌جویی خوبی صورت گرفته است از سوی دیگر جلوی مفاسد زیادی هم گرفته شده است.

ضرورت اصلاح ساختارهای فسادزا

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قوه قضاییه در مبارزه با فساد گام‌های بلندی برداشته اما با معلول برخورد می‌کند. ما باید با علت برخورد کنیم بنابراین ما باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختارهای فسادزا را اصلاح کنیم تا حرکات انقلابی قوه قضاییه نامدار شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار