میوه های پوسیده در حاشیه روستاها و معابر عمومی ریخته نشود\

میوه های پوسیده در حاشیه روستاها و معابر عمومی ریخته نشود

  • کد خبر: 2110088
  • چاپ
  • انتشار: 16 آبان 1398 - 20:11

  استناد نیوز، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران به لزوم پرهیز از ریختن میوه های پوسیده در حاشیه روستاها و معابر عمومی برای مدیریت عوامل خسارتزا، به ویژه مگس میوه مدیترانه ای تاکید کرد.

 

 به گزارش استناد نیوز، مجید بهادری به لزوم پرهیز از ریختن میوه های پوسیده در حاشیه روستاها و معابر عمومی برای مدیریت عوامل خسارتزا، به ویژه مگس میوه مدیترانه ای تاکید کرد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: علیرغم برگزاری کارگاه‌های آموزشی، رزمایش پدافند غیرعامل و کلاس های فراوان آموزشی و ترویجی به منظور مدیریت عوامل خسارتزا، به ویژه مگس میوه مدیترانه ای مبنی بر رعایت بهداشت کف باغ و دفن هرگونه میوه پوسیده در عمق 50 سانتی متری خاک برای استفاده از مواد غذایی موجود در میوه بعنوان کود سبز و پیشگیری از توسعه و گسترش آفات و بیماری های گیاهی، مشاهده شده برخی افراد بدون توجه به توصیه های ارائه شده، میوه های پوسیده را در معابر عمومی، کانال های آب و حاشیه روستاها رها کردند که می تواند موجب آلودگی های بیشتر در آینده شود.

 وی تاکید کرد: مدیران شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران، بخشداران و دهیاران و اطلاع رسانی گسترده به باغداران و سورتینگ داران موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا برای جمع آوری و دفن میوه های آفت زده اقدامات لازم صورت گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار