مشکلات مدارس دولتی و غیردولتی مرتفع شود\
  • عضو کمیسیون آموزش مجلس

مشکلات مدارس دولتی و غیردولتی مرتفع شود

  • کد خبر: 2110092
  • چاپ
  • انتشار: 16 آبان 1398 - 20:26

استناد نیوز، عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تنوع مدارس دولتی است، ادامه داد: البته مدارس غیردولتی هم مشکلاتی دارند که باید حل شود اما به طور کلی عدالت آموزشی بین مدارس رعایت نمی‌شود و با یکدیگر توازن ندارند.

به گزارش استناد نیوز، محمدجواد ابطحی  در واکنش به ایراد شورای نگهبان به مصوبه کاهش تنوع مدارس به این علت که مدارس سمپاد موضوعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن وارد شده و مجلس نباید ورود کند، گفت: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدایت و سیاستگذاری‌ کلان است اما مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی می‌تواند در همه امور قانون وضع کند و این موضوع استثناءبردار نیست و نباید طوری برداشت شود که مجلس وارد حیطه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تنوع مدارس دولتی و غیردولتی مسئله‌ای است که به مجلس شورای اسلامی هم مربوط است چرا که نمایندگان در متن مردم هستند و مردم از آنان انتظار دارند که مشکلات این‌چنینی را حل و فصل کنند و وکلای ملت بر اساس بررسی‌های میدانی خود به این رسیدند که مشکلات مردم در این بخش را حل کنند.

مشکلات مدارس دولتی و غیردولتی مرتفع شود

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تنوع مدارس دولتی است، ادامه داد: البته مدارس غیردولتی هم مشکلاتی دارند که باید حل شود اما به طور کلی عدالت آموزشی بین مدارس رعایت نمی‌شود و با یکدیگر توازن ندارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس مجلس تصمیم گرفت که در مصوبه‌ای مشکل کاهش تنوع مدارس را حل کند که البته حق شورای نگهبان است که با مصوبات مخالفت کند و اما استدلال آنان برای رد مصوبه مبنی بر اینکه این موضوع در حیطه وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است، درست نیست چرا که طبق قانون اساسی این موضوع در مجلس هم قابل بررسی است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولا همواره یکی از اعضای شورای نگهبان در جلسات کمیسیون‌ها حضور می‌یابند که قطعاً ما از آنان می‌خواهیم که دلایل خود را برای رد این مصوبه به ما بگویند که آن را اصلاح کنیم اما ذکر این نکته حائزاهمیت است که هم مجلس و هم شورای نگهبان تابع قانون هستند و تصمیمی برخلاف وظایف خود اتخاذ نمی کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار