بائوج ‌لاهوتی؛کسری فروش نفت با تک نرخی کردن قیمت ارز برطرف شود\

بائوج ‌لاهوتی؛کسری فروش نفت با تک نرخی کردن قیمت ارز برطرف شود

  • کد خبر: 2110097
  • چاپ
  • انتشار: 17 آبان 1398 - 22:58

استناد نیوز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۵۴ دلار را رقم مناسبی برای بودجه سال آینده عنوان کرد.

 

به گزارش استناد نیوز، مهرداد بائوج‌لاهوتی درخصوص قیمت مناسب نفت در بودجه سال آینده، گفت: روال همیشگی میزان فروش نفت در قانون بودجه سالانه، فروش بالای دو میلیون و 500 هزار بشکه بود اما سال گذشته به دلیل تحریم‌ها، در قانون بودجه فروش یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت در نظر گرفته شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت با قیمت 54 دلار را همچون سال جاری عدد مناسبی برای فروش نفت در سال آینده دانست.

کسری فروش نفت با تک نرخی کردن قیمت ارز برطرف شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین تاکید کرد: ارز در سال جاری دونرخ داشت بدین صورت که 14میلیارد دلار به خرید کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی اختصاص داده شد و یک نرخ دیگر برای ارز با عنوان "نیمایی" در نظر گرفته شده بود در حالی که باید ارز را یک نرخی پیش‌بینی کرد تا بتوان از طریق نرخ ارز، تفاوت کسری بودجه را که ناشی از کاهش فروش نفت بوده پوشش داد و در واقع کسری درآمدها ناشی از کاهش فروش نفت از دو میلیون و 500 هزار بشکه به یک میلیون و 500هزار بشکه از این طریق باید برطرف شود./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار