ایران آمادگی صادرات 3 میلیون بشکه نفت را در سال آینده دارد/پول حاصل از فروش نفت صرف مسائل اجرایی نشود\

ایران آمادگی صادرات 3 میلیون بشکه نفت را در سال آینده دارد/پول حاصل از فروش نفت صرف مسائل اجرایی نشود

  • کد خبر: 2110098
  • چاپ
  • انتشار: 17 آبان 1398 - 23:04

  استناد نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: اگرچه ایران آمادگی صادرات ۳ میلیون بشکه نفت را در سال آینده دارد اما بهتر است خام‌فروشی را کاهش داده و به سمت صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی حرکت کند.

 

به گزارش استناد نیوز، علی ادیانی درباره مناسب‌ترین قیمت برای نفت در بودجه سال آینده، گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور، شرایط بین‌المللی قیمت نفت و فعل و انفعالاتی که در حوزه تجارت بین‌المللی نفت رقم می‌خورد تقریبا 60 دلار منطقی‌ترین قیمت برای فروش هر بشکه نفت در بودجه سال 99 خواهد بود.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ایران آمادگی صادرات 3 میلیون بشکه نفت را در سال آینده دارد اما بهتر است خام‌فروشی را کاهش داده و به سمت صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی حرکت کرد.

وی تامین بخشی از بودجه جاری کشور از طریق درآمد حاصل از نفت را اشتباه بزرگی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب از زمان رییس جمهوری‌شان نسبت به پایان خام‌فروشی تاکید داشتند ضمن آنکه روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی و دیگر ضرورت‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی در سطح منطقه و بین‌المللی اقتضاء می‌کند بودجه بدون نفت برای نخستین بار در سال 99 منعقد شود.

پول حاصل از فروش نفت صرف مسائل اجرایی نشود

به اعتقاد ادیانی حتی اگر تعداد کثیری بشکه نفت در سال آینده به فروش رسد نباید پول حاصل از آن را در بودجه سالانه صرف مسائل اجرایی کشور کرد.

باید کشور را از اتکاء به اقتصاد نفتی نجات داد

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است کشور با شعار دادن مدیریت نمی‌شود در حالی که همه مسئولان دائم می‌گویند؛ باید کشور را از اتکای به اقتصاد نفتی نجات داد اما از فرصت پیش آمده در پی تحریم استفاده صحیح نمی‌شود./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار