مشعل گاز پنج روستای بخش مرزن آباد چالوس روشن شد\

مشعل گاز پنج روستای بخش مرزن آباد چالوس روشن شد

  • کد خبر: 2110220
  • چاپ
  • انتشار: 23 آبان 1398 - 18:58

  استناد نیوز، همزمان با هفته وحدت ، طرح گازرسانی به پنج روستای کوهستان " طویر " از بخش مرزن آباد شهرستان چالوس روز چهارشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش استناد نیوز، " جعفر احمدپور " مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این آئین گفت: برای گازرسانی به روستاهای سرچشمه ، ده شهر ، دهنار ، طویر و چال زمین حدود ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

جعفر احمدپور افزود: با صرف این میزان اعتبار و شبکه گذاری حدود ۳۲ کیلومتر دستکم ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح در زمان تحریم های ظالمانه و نوسانات قیمت ارز در این منطقه کار بسیار دشواری بود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح داشت: امروز اولویت دولت تامین آسایش و رفاه مردم است و بنابراین از وزارت نفت خواسته شده تا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند .

احمدپور افزود: اجرای چنین طرح هایی می تواند زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم کرده و در نهایت منجر به اشتغال زایی شود.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز ابراز امیدواری کرد به زودی علمک خانه های این روستاها نصب می شود.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: بعد از انقلاب، برخورداری مناطق محروم از امکانات، از عوامل توسعه‌یافتگی کشور بود.

"مهدی رازجویان" افزود: مسئولان نظام و در راس آن مقام معظم رهبری، همواره بر توجه به مناطق محروم و دور افتاده تاکید داشته و این مهم در دستور کار همه دولت‌ها قرار گرفت که در این دولت هم از جایگاه بالایی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: از شرکت گاز مازندران که تلاش زیادی برای گازرسانی به مناطق مختلف استان بویژه روستا‌های دوردست و کوهستانی دارند تشکر می‌کنیم.

در ادامه "قاسم احمدی لاشکی" نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از چهل سال از انقلاب دولتهای مختلف برای خدمات مختلف آمدند و رفتند اما مهم آن است که مردم راضی باشند، اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای بالادست کوهستان با افزایش پیمانکاران سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه کوهستان منطقه سردی است، هرچه زودتر باید علمکها نصب شوند، گفت: گازرسانی به مسیر برار، حریث، آغوزداربن و شهرستان نیز جزو اولویتهای ماست.

"محمد ناصر زندی" فرماندار شهرستان چالوس در این مراسم گفت: گازرسانی از نعمتهای بزرگی‌ست که بعد از انقلاب، مردم بویژه اهالی مناطق دوردست و کوهستانی از آن بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امکانات موجب مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود، تصریح داشت: پروژه گازرسانی به روستاهای بالادست (فشکور تا ناتر) شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار