برای افق ۱۴۰۵ برنامه ملی افزایش بهره وری محصولات زراعی پیش بینی شده است\
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

برای افق ۱۴۰۵ برنامه ملی افزایش بهره وری محصولات زراعی پیش بینی شده است

  • کد خبر: 2110226
  • چاپ
  • انتشار: 23 آبان 1398 - 23:24

استناد نیوز، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت آب در برخی مناطق بیش از ظرفیت است، گفت: برای افق ۱۴۰۵ برنامه ملی افزایش بهره وری محصولات زراعی پیش بینی شده است.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، عباس کشاورز، در نخستین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران گفت: مهمترین چالش کشور و بخش کشاورزی و همچنین در دنیا چالش آب است.

وی با تاکید بر این که باید به بحث توسعه در کشور و همچنین محیط زیست توجه بیشتری شود، افزود: برداشت آب در برخی مناطق بیشتر از ظرفیت است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در فضای کشاورزی بدون توجه به آب نباید نظریه پردازی شود، تصریح کرد: بهره وری رویکرد اجتناب ناپذیر بخش کشاورزی و سایر بخش ها است. برای افق ۱۴۰۵یک برنامه ملی افزایش بهره وری محصولات زراعی پیش بینی شده است.

کشاورز گفت: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه سناریوهای مختلفی همچون افزایش بهره وری، کاهش مصرف آب، تعیین الگوی کشت مناسب و کشت جایگزین پیش بینی شده است.

وی افزود: اصلاح باغات، تمرکز بر افزایش بهره وری گندم با کم آبیاری، کاهش ۳۵ درصدی سطح زیرکشت یونجه باجایگزینی محصولات علوفه ای کم آب‌بر و افزایش تولید غلات و علوفه در کشت دیم از جمله روش های مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار