زنده بودن آتش نشانان در زیر آوار / پیامک محبوسان از زیر آوار / درگذشت 50 آتش نشان در حادثه پلاسکو و....\
  • خبرهایی که هر لحظه مخابره و تکذیب می شوند!

زنده بودن آتش نشانان در زیر آوار / پیامک محبوسان از زیر آوار / درگذشت 50 آتش نشان در حادثه پلاسکو و....

  • کد خبر: 211023
  • چاپ
  • انتشار: 02 بهمن 1395 - 13:15

از ابتدای وقوع حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و فروریزش کامل آن خبرهایی مخابره که پس از دقایقی تکذیب می شوند که جای تعجب دارد

 به گزارش استناد نیوز، حجم شایعات منتشر شده به قدری بالاست که نمی توان به هیچ کدام از خبرهای منتشر شده در سایت ها و حتی صدا و سیما در این خصوص اعتماد کرد.

در حالی که اخبار منتشر شده از ساختمان پلاسکو به پر بیننده ترین اخبار 2 روز اخیر صدا و سیما و خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است متاسفانه به قدری شایعات منتشر شده بالاست که نمی توان راست و دروغ اخباری را که در معتبرترین خبرگزاری های داخلی و حتی شبکه خبر اعلام می شود تشخیص داد.

بارز ترین نمونه شب گذشته شبکه خبر به نقل از ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرده بود پیکر 4 نفر از زیر آوار خارج شد که پس از دقایقی این خبر توسط ملکی تکذیب شد.

شایعات و خبرسازی ها بسیار بوده از شایعه امنیتی بودن حادثه پلاسکو و تعداد تلفات این حادثه در ساعات اولیه تا خبر پیامک از زیر آوار و زنده بودن محبوسان که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

در خبری داغ و امید بخش که بلافاصله در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری انتشار یافت اعلام شد پیامک و تماسی از زیر آوار دریافت شده که کیانی فرمانده میدان عملیات آواربرداری این خبر را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ پیامک، تلگرام، عکس و تصویری که از سوی افراد محبوس شده باشد، دریافت نکرده‌ایم و هیچ سند و مستنداتی مبنی بر افراد محبوس شده نداریم. هرچند که زیرزمین به طور کامل تخریب نشده و احتمال می‌دهیم تعدادی از افراد بتوانند کمین کرده باشند.

 

در اولین خبر منتشر شده از تعداد شهدای آتش نشان در این حادثه اعلام شد: 50 نفر به شهدادت رسیدند. و این خبر نیز به سرعت دست به دست شد تا اینکه دقایقی بعد مسئولان آتش نشلنی به آن واکنش نشان دادند و آن را بی اساس خواندند. مسئولان مربوطه اعلام کردند حداکثر 25 نفر محبوس شده اند که تا آوار برداری کامل نمی توان با قطعیت از شهادتشان خبر داد.

 

سپس با شروع به فعالیت دستگاه های زنده یاب شایعات در این مورد آغاز شد و در گسترده ترین آن اعلام شد: دستگاه های زنده یاب علائمی را ثبت کردند که نشان از زنده بودن افرادی در زیر آوار است که در موتورخانه ساختمان محبوس هستند. در ادامه این اخبار اعلام شد افراد زنده با ضربه زدن به دیوار اعلام وجود کردند و به امدادگران پاسخ گفتند. همچنین این افراد از مردم عادی اعلام شدند.

اما این خبر هم که بسیار امید بخش و گسترده بود به صورت رسمی تایید نشد و هنوز هم مسئولان از عدم احتمال زنده بودن فردی در زیر آوار سخن می گویند.

 

همانطور که گفته شد و قطعا شنیده اید شایعات فراوان هستند و هرفردی بنا به دلایلی شایعاتی را پراکنده می کند که بالا رفتن از آوارهای پلاسکو و جان باختگان این حادثه به منظور استفاده شخصی جای تاسف فرآوان دارد. امیدواریم خبرنگاران عزیز اصل صداقت خبری و اخلاق را رعایت کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار