درآمد 90 میلیاردی کشاورزان ساروی از فروش سیر\

درآمد 90 میلیاردی کشاورزان ساروی از فروش سیر

  • کد خبر: 2110230
  • چاپ
  • انتشار: 23 آبان 1398 - 23:55

استناد نیوز، مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: با تولید یک هزار و 790 تن سیر در این شهرستان، 90 میلیارد ریال درآمد عاید کشاورزان سیرکار ساروی شد.

 

به گزارش استناد نیوز، رضا پورفلاح با اشاره به اینکه سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است، اظهار کرد: سیر از محصولات ارزشمند کشاورزی است که علاوه بر مصرف خوراکی به ‌صورت تازه یا ترشی، در تولید فرآورده‌های غذایی مختلف استفاده می‌شود، همچنین به دلیل خاصیت ضدانگلی و ضدمیکروبی خود، به‌عنوان یک گیاه دارویی استفاده فراوانی در پیشگیری یا درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کاهش کلسترول و فشار خون و بیماری‌های قلبی دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه کشت این محصول نسبتا کم هزینه است و در برابر آفت‌ها و علف‌های هرز هم مقاومت خوبی دارد، ادامه داد: به دلیل نیاز پایین محصول سیر به مصرف آب و کود، این گیاه جایگزین مناسبی برای کاشت محصولات با مصرف آب بالا مانند صیفی جات و هندوانه است.

 این مسوول با بیان اینکه امسال 153 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت سیر رفت، افزود: با میانگین عملکرد 7.7 تن در هکتار، یک هزار و 790 تن سیر در این شهرستان تولید و 90 میلیارد ریال درآمد عاید سیرکاران ساروی شد.

 وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی سیرکاران، خام‌فروشی آن است که سبب می‌شود سود واقعی نصیب کشاورز نشود.

 پورفلاح با بیان اینکه عرضه فله‌ای محصول سیر در یک بازه زمانی کوتاه هنگام برداشت، سبب کاهش شدید قیمت این محصول می‌شود و زمینه سودجویی دلالان را فراهم می‌کند، افزود: در کنار افزایش ظرفیت انبار‌ها و سردخانه‌های موجود، ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی و افزایش مکانیزاسیون کاشت و برداشت سیر و بسته بندی و بازاریابی مناسب آن مشکلات کنونی سیرکاران را به حداقل کاهش خواهد داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار