اجرای ۶۸ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد در شرق مازندران\
  • معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

اجرای ۶۸ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد در شرق مازندران

  • کد خبر: 2110246
  • چاپ
  • انتشار: 24 آبان 1398 - 16:57

استناد نیوز- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از سند دار شدن سه میلیون و ۵۰۰ واحد روستایی در سطح کشور خبر داد.

 

 به گزارش استناد نیوز، محمدرضا شاملو  در مراسم بهره برداری از طرح هادی روستای بایع کلا از توابع شهرستان نکا که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد از عمران و آبادانی روستاها به عنوان پایه و اساس توسعه کشور یاد کرد و همچنین بیان داشت: توسعه کشور بدون توسعه روستایی هرگز محقق نخواهد شد چرا که پایه و اساس توسعه کشور در گرو عمران و آبادانی روستاها می باشد.

 وی افزود: با توجه به اینکه امنیت غذایی کشور توسط روستاها تامین می شود باید در حفظ و رونق این مقوله مهم گام های ممکن برداشته شود.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای سطح کشور تصریح کرد: در سطح کشور ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی روستایی هستند که خوشبختانه طرح هادی ۱۹ هزار روستا در سطح کشور عملیاتی و انجام شد همچنین در این راستا بیش از سه میلیون و ۵۰۰ واحد روستایی با همکاری سازمان ثبت و اسناد سند دار شدند.

 به گفته شاملو در حوزه احیای بافت های با ارزش در سطح استان مازندران گام های خوبی برداشته شد به طوری که در سال ۹۷ ، ۵۰۰ پروژه اجرایی در حوزه بهسازی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان انجام شد .

 این مسئول اضافه کرد: ۶۸ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه در حوزه ایمن سازی و بهسازی شرق مازندران انجام و عملیاتی شد.

 وی گفت: شرق مازندران به نسبت طرح های انجام شده نسبت به میانگین طرح های استانی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به خسارت های سیل اخیر متذکر شد: ۶ میلیارد تومان برای جبران خسارت های ۲۰ روستا در سیل اخیر در نظر گرفته شد که با توجه به سیل هفته گذشته در شرق مازندران در بحث ایمن سازی و بازسازی مناطق آسیب دیده تقاضای ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مسکن کشور صورت گرفت.

 

شاملو با تاکید بر جذب گردشگر در روستاها خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های بوم گردی ، هادی و گردشگری می توان جذب گردشگر و به مرور توسعه اقتصاد روستاها را شاهد باشیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار