علی آقا محمدی:مازندران ، گیلان ،گلستان و استان سمنان یکی از 9 منطقه اقتصاد مقاومتی کشور هستند.\

علی آقا محمدی:مازندران ، گیلان ،گلستان و استان سمنان یکی از 9 منطقه اقتصاد مقاومتی کشور هستند.

  • کد خبر: 21103
  • چاپ
  • انتشار: 06 مرداد 1395 - 22:23

علی آقا محمدی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در سالن استانداری در ساری افزود : مازندران ، گیلان ،گلستان و استان سمنان یکی از 9 منطقه اقتصاد مقاومتی کشور هستند.

وی با بیان اینکه استان های شمالی تمامی کارخانه های دود زا و آلاینده را از خود دور و به استان سمنان هدایت کنند، گفت: زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان های شمالی باید حفظ شود و دیگر طرح های اقتصادی متناسب با شرایط اقلیمی اجرایی و توسعه بیابد.
آقامحمدی با تاکید بر اینکه بررسی های نشان می دهد که بحث های اولیه در ستاد فرماندهی استان های کشور کارشناسی و فنی نیست، تصریح کرد: در حالی که 30 درصد رونق اقتصادی مازندران کشاورزی ،50درصد خدمات و کمتر از 10 درصد آن صنعت است، شاهد این هستیم که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیشتر موضوع بحث صنعت دنبال می شود.
وی با تاکید بر این نکته که قدم اصلی در اقتصاد مقاومتی توجه به وضع موجود است و نباید به دنبال موقعیت جدید باشیم ، افزود : در حالی زمیبن های کشاورزی شمال از نفت با ارزش تر است، مسئولان به دنبال برخی صنایع جدید هستند.
آقا محمدی گفت : از آنجایی که مسئولان و تلویزیون به دنبال نشان دادن بریدن نوارهای جدید طرح ها هستند، وضع موجود را از دست داده ایم.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد : دفتر اقتصادی رهبری به دنبال سرمایه گذاری جدید نیست بلکه باید به بهره وری توجه کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : اینکه مدیران فقط به پاراف کردن بررسی و اقدام بسنده کنند، منطقه رشد نمی کند.
آقا محمدی خاطر نشان کرد : مدیر باید از کارشناسان استفاده کند اما خود باید راهکار کارشناسی را ارائه کند.
وی به وجود دریای خزر در شمال ایران اشاره کرد و گفت: سیاست های دریایی در اقتصاد مقاومتی دفتر رهبری به وجود آمده است و انتظار داریم دیدگاه را مطرح کنید.
او با بیان اینکه اکنون فقط از سطح دریای خلیج فارس و خزر استفاده می شود، گفت: هنوز از عمق دریا استفاده نمی کنیم.
آقا محمدی با تاکید این که طرح های توسعه ای دریا محور خزر به دفتر اقتصادی مقام معظم رهبری ارسال شود ، گفت : واقعیت اقتصادی را بدون تعارف باید مطرح کنیم و مشکلات را به دولت ها نسبت ندهیم .
وی دولتی و نفتی بودن را دو مانع اصلی در عملیاتی شدن اقتصادی مقاومتی دانست و افزود : مقام معظم رهبری عبور از این دو مانع را به صورت جدی دنبال می کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایران به عنوان یک ابرقدرت نام برد و گفت : مشکلات عربستان آنقدر زیاد است و از سر مشکلات و این که به بحران رسیدند ، چنین حرف هایی را علیه ایران می زنند.
وی افزود : ایران در منطقه ابرقدرت است و باید مراقب ستیز و حیله های دشمنان باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار