بانوان مازندرانی در اشتغال نسبت به بقیه بانوان کشور مایل ترند\

بانوان مازندرانی در اشتغال نسبت به بقیه بانوان کشور مایل ترند

  • کد خبر: 21104
  • چاپ
  • انتشار: 06 مرداد 1395 - 23:00

استاندار مازندران گفت: میزان مطالبات بانوان مازندران برای اشتغال،  چهار درصد از میانگین کشور  بالاتر است.

به گزارش استناد، ربیع فلاح در جلسه كارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گفت: باید ورود بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و بهبود کسب و کار افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت بخشی از زنان جامعه در صنایع دستی استان، افزود: باید تلاش کنیم تا اقتصاد دانش‌بنیان را برای بانوان علاقه‌مند تبیین و برای آنها متناسب با سطح تحصیلات و مهارتشان کسب و کار تعریف شود.

 استاندار مازندران با اشاره به وجود 600 مدیر زن واحد تولیدی استان، تصریح کرد: بیش از 60 درصد جمعیت دانشجویی از بانوان بوده و میزان مطالبات بانوان مازندران برای اشتغال،  چهار درصد از میانگین کشور بالاتر است.

وی افزود: کمیته امداد و بهزیستی فعالیت‌های اشتغالزایی خوبی راه اندازی کردند که به خوبی نظارت می‌شود اما متاسفانه واحدهای تولیدی و صنعتی استان که با هزینه بسیار زیاد شکل گرفته مشکلات فراوانی دارند.

فلاح رویکرد استانداری را رونق اشتغال خرد و مولد دانست و اظهار کرد: باید فرمانداران در سطح شهرستان آمار بانوانی که به دنبال کسب و کار هستند با ذکر مشخصات شناسایی کنند و اگر نیاز است برای کسب و کاری مهارت لازم را ببینند این مهارت به آنها آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه کسی که مهارت داشته باشد بیکار  نیست، افزود: باید مهارت‌آموزی بانوان در دستور کار قرار گیرد و  در اجرای این مهم با فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه منعقد شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید ایده‌ها تبدیل به طرح و  پروژه شود، عنوان کرد:  امور بانوان استانداری بانوان متخصص و  نخبه را با رایزنی با بنیاد نخبگان استان در زمینه فناوری اطلاعات و نیز فعالیت‌های دانش‌‎بنیان بکارگیری کند.

وی افزود: اماکنی که کمیته امداد برای ایجاد بازارچه درنظر گرفته است باید مورد حمایت شهرداری‌ها قرار گیرد و همه مسئولان برای راه اندازی این بازارچه‌ها باید تلاش کنند. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار