کمال علیپور؛نساجی های مازندران به اهلش واگذار نشدند\

کمال علیپور؛نساجی های مازندران به اهلش واگذار نشدند

  • کد خبر: 2110471
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1398 - 16:02

استنادنیوز؛ مشاور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نساجی های مازندران به اهلش واگذار نشدند.

کمال علیپور  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارما از روند واگذاری نساجی های قائم شهر گلایه و اظهار کرد: اصل واگذاری ها اشتباه بود چراکه تولید تعطیل و اشتغال موجود نیز حفظ نشد.
وی با اعلام اینکه نابودی نساجی های مازندران ناشی از تصمیم غلط افراد بود، افزود: متاسفانه لابی ها در واگذاری ها تاثیرگذار است.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم با اشاره به اینکه شهرداری قائم شهر خارج از چارچوب قانون و وظیفه سازمانی خود، نساجی شماره یک را خریداری کرد، اضافه کرد: نساجی باید از مالکیت شهرداری خارج و مجدداً به سازمان گسترش واگذار شود.
علیپور عدم توسعه مازندران را ناشی از نبود زیرساخت های لازم دانست و گفت: استان مازندران علاوه بر اینکه در درمان، آموزش، ورزش و صنعت وضعیت نابسامانی دارد، از نبود زیرساخت های حمل و نقل رنج می برد.
وی ادامه داد: مازندران در هر چهار مقوله زیرساخت زمینی، ریلی، دریایی و هوایی بسیار ضعیف بوده و در این زمینه ها فقر شدید دارد.
علیپور با بیان اینکه در استانی زندگی می کنیم که استعداد و پتانسیل سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله تکنولوژی صنعتی، جذب توریسم و استقرار صنایع را داراست، توضیح داد: بالطبع وقتی استانی از راه های مواصلاتی مناسبی برخوردار نباشد، دولت و سرمایه گذاران در آن استان سرمایه گذاری نمی کنند.
مشاور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین راه مواصلاتی غرب استان، جاده کندوان است که هیچ کامیونی امکان تردد در آن را ندارد و سرمایه گذار نمی تواند محصولش را در آن محور جابجا کند. از سویی دیگر فرودگاه پهن پیکری در غرب استان نیست که راهگشا باشد.
همچنین محور هراز در مرکز مازندران در طول هفته به روی کامیون ها بسته بوده و سرمایه گذار را از سرمایه گذاری منصرف می کند.
علیپور با اشاه به اینکه فرودگاه «دشت ناز» ساری تنها اسم بین الملی داشته و در حقیقت این قابلیت را ندارد، افزود: در محور فیروزکوه در ورودی قائم شهر نیز شاهد صف های طویل کامیون ها هستیم که اجازه تردد ندارند.
وی راه آهن گرگان – مشهد را راه نجات مازندران دانست و یادآور شد: با خطوط ریلی فعلی 9 ساعت زمان می برد تا یک کالا به تهران برسد.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم با تاکید بر اینکه ساماندهی زباله در مازندران اصولی و مهندسی نیست، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی زباله ابتدا باید فرهنگ سازی صورت گیرد که مهمترین مساله تغییر فرهنگ مصرف است.
علیپور با اشاره به اینکه هر مازندرانی روزانه حدود 2 کیلوگرم زباله تولید می کند درحالیکه سرانه تولید زباله در دنیا 200 گرم در روز است، گفت: مردم باید با فرا گرفتن آموزش های لازم، ضمن کاهش تولید زباله باید به سمت تفکیک از مبدا سوق داده شوند.
وی منطقه ای کردن زباله در استان را ضروری دانست و با اشاره به اینکه مدیریت زباله در استان باید متمرکز باشد، افزود: تولید زباله شهرها پاسخگوی نیاز پیمانکاران نیست و باید با منطقه ای کردن استان، زباله ها متمرکز شوند تا پیمانکاران رغبت به سرمایه گذاری داشته باشند.
مشاور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در جذب اعتبار از صندوق توسعه ضعیف عمل شده است، اضافه کرد: مدیران اجرایی استان باید برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری داشته باشند.
علیپور با بیان اینکه مازندران نباید مشکل بیکاری داشته باشد، بر ایجاد خوشه های صنعتی و استفاده از قابلیت های استان در ایجاد اشتغال تاکید کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار