جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ١٨ آذر در مازندران برگزار می‌شود\

جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی ١٨ آذر در مازندران برگزار می‌شود

  • کد خبر: 2110484
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1398 - 10:48

   استناد نیوز، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر خبر داد.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از روابط عمومی ، سیف‌الله فرزانه با اشاره به اهمیت شناخت مردم استان از جنگل‌های هیرکانی و ظرفیت‌های ثبت جهانی آن گفت: جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعدادی از مسئولان ملی و استانی در هتل میزبان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، رونمایی از پوستر مستند، گزارش رویداد پرسبوک، مانور یگان‌های حفاظت میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست و اجرای موسیقی آیینی، بخش‌هایی از این مراسم خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای معاصر در راستای معرفی این جنگل‌ها اظهار کرد: در حاشیه جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گروهی از هنرمندان با اجرای طرحی در قالب هنرهای مفهومی به موضوع این جنگل‌ها می‌پردازند.

فرزانه خاطرنشان کرد: جنگل‌های هیرکانی یکی از مهم‌ترین موضوعات در رویداد بین‌المللی "ساری ٢٠٢٢" (پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو) خواهد بود و تلاش خواهیم کرد برنامه‌های مستمری در این خصوص داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود شش لکه جنگل‌های هیرکانی در مازندران افزود: جنگل بولا در شهرستان ساری، جنگل واز در شهرستان نور، جنگل الیمستان در شهرستان آمل، حوزه ۴۵ و ۴۶ جنگل بخش کجور شهرستان نوشهر، جنگل خشکه‌داران شهرستان تنکابن و جنگل چهارباغ شهرستان چالوس در این پرونده، ثبت جهانی شد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یادآور شد: بعد از باغ عباس‌آباد بهشهر، جنگل‌های هیرکانی دومین میراث جهانی استان مازندران بوده که در یونسکو به ثبت رسیده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار