غرس ۸۵۰ هکتار یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال سالانه در استان\

غرس ۸۵۰ هکتار یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال سالانه در استان

  • کد خبر: 2110499
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1398 - 16:00

استناد نیوز - مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری با بیان اینکه در طرح نهضت سبز ۵۰۰ هزار اصله نهال غرس می شود گفت: سالانه در ۸۵۰ هکتار یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در استان غرس می شود.

 

 به گزارش استناد نیوز، سید محسن موسوی تاکامی ظهر پنجشنبه در حاشیه اجرای طرح نهضت سبز اظهار داشت: در راستای توجه بیشتر به موضوع درخت و درخت کاری و حفظ طبیعت، ۱۴ میلیون اصله نهال در کشور به طور همزمان غرس می شود، که در ۱۱ شهرستان استان برنامه ریزی های مربوطه صورت گرفت ودر مرکز استان این طرح به طور ویژه این مراسم در عرصه تنگه لته انجام شد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران عرصه هایی که قابلیت کاشت نهال را دارند شناسایی کردیم افزود: تعهدات سالانه این اداره کل ۸۵۰ هکتار نهالکاری با یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال است و علاوه براین، ۲۵۰ هکتار در قالب زراعت چوب انجام می شود.

موسوی ضمن بیان این مطلب که نهال کاری امروز از جمله اقدامات موثر در توسعه فضای سبزمحسوب می شود، از مردم استان خواست از این طرح مشارکت و حمایت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی با بیان اینکه بهره برداری تعطیل شده است اما حفاظت از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل و ۴۰۰ هزار مرتع به تنهایی امکان پذیر نیست گفت: اداره کل مازندران- ساری، ۱۳ شرکت مجری دارد که در عملیات های حفاظتی کمک می کنند تا این انفال که متعلق به مردم است را به نحو شایسته حفظ کنیم.

وی بیان کرد:حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال را برای توسعه فضای سبز پیش بینی کردیم و قطعاً این نهال ها در اختیار نهادهای دولتی و غیردولتی و سمن ها و مردم قرار خواهد گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار