مازندران دو نماینده خوب خود را از دست داد / چرا عملکرد مجلس دهم ضعیف بود؟\

مازندران دو نماینده خوب خود را از دست داد / چرا عملکرد مجلس دهم ضعیف بود؟

  • کد خبر: 2110510
  • چاپ
  • انتشار: 15 آذر 1398 - 12:35

بسیاری از مردم و منتقدان، عملکرد مجلس دهم را ضعیف ارزیابی می کنند اما دلیل این عملکرد ضعیف چه بود؟ وظایف یک نماینده مجلس چیست؟

به گزارش استناد نیوز، مجلس دهم شورای اسلامی به اعتقاد بسیاری حتی برخی از بهارستان نشینان در راس امور نیست، اما سوال اینجاست چرا مجلسی که یکی از ارکان نظام و مرجع قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون می باشد به چنین روزی افتاده است؟!

شاید پاسخ را بتوان از خود سوال دریافت، وظایف یک نماینده مجلس مطابق قانون اساسی قانونگذاری برای کشور و نظارت بر اجرای صحیح و کامل آن توسط مسئولین اجرایی است، وظایف مهمی که اگر خطایی در آن رخ دهد می تواند موجب خسارات سنگینی به کشور شود، اما متاسفانه بسیاری از نمایندگان مجلس جایگاه خود را در حد یک نماینده پارلمان شهری پایین می آورند و در ساده ترین امور شهری و حتی آسفالت کوچه ها و خیابان ها نیز دخالت می کنند!

وقتی نماینده ای خود را محدود به حوزه انتخابیه می داند و بجای رسیدگی به وظایف اصلی خود و در نظر گرفتن مصالح کشور درحال چانه زنی برای چیدن مهره های خود در شهر و استان و بعضا شوهای تبلیغاتی باشد، طبیعی است که دیگر در راس امور کشور قرار نگیرد!

متاسفانه دقیقا افکار مردم نیز به سمتی هدایت شده است که از نماینده مجلس توقع رفع مشکلات شهری و پوشش کم کاری های دستگاه های اجرایی را دارند، درحالی که اگر هرفردی درجایگاه خود وظایفش را به درستی انجام دهند بسیاری از مشکلات به وجود هم نخواهند آمد که به دنبال حل آن باشیم!

شاید بتوان علی اصغر یوسف نژاد (نماینده ساری و میاندرود) و سید علی ادیانی (نماینده قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ) را به عنوان دو نماینده با تجربه ای که کاملا به وظایف اصلی نمایندگی خود آگاه بوده اند برشمرد، هر دو این نمایندگان مشارکت بالایی در تصمیمات کلان کشوری که در مجلس اتخاذ می شود داشتند و در تقدیم لوایح و طرح ها و بررسی آن ها پیشتاز بودند.

خبر ثبت نام یوسف نژاد و ادیانی برای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران برای ما هم ناراحت کننده بود و هم از شنیدن آن خوشحال شدیم، ناراحت از این جهت که مازندران قطعا 2 نماینده خوب خود را از دست داده و خوشحال چرا که در صورت ورود آن ها به مجلس از حوزه انتخابیه تهران ضمن استفاده از ظرفیتشان برای مسائل کلان ملی در مجلس یازدهم، قطعا مازندران از دید استانی آن ها نیز بهره مند خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار