خسارات هنگفت تبلیغات کاغذی کاندیداهای انتخابات مجلس به مازندران / «نه» به کاندیدایی که به محیط زیست «نه» بگوید!\

خسارات هنگفت تبلیغات کاغذی کاندیداهای انتخابات مجلس به مازندران / «نه» به کاندیدایی که به محیط زیست «نه» بگوید!

  • کد خبر: 2110584
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1398 - 13:49

انتخابات مجلس یازدهم در پیش است و مسئله نگران کننده هر انتخاباتی تبلیغات از نوع کاغذی آن است که به هر نحو باید از خسارات آن کاسته شود

به گزارش استناد نیوز، یکی از نگرانی های همیشگی دوستداران محیط زیست در ایام انتخابات تبلیغات کاغذی کاندیداها می باشد، اسفندماه امسال نیز انتخابات مجلس را در پیش داریم و با توجه به وضعیت نابسامان محیط زیست بخصوص در استان مازندران لازم است کاندیداهای مجلس استفاده از کاغذ را در تبلیغات خود به حداقل رسانده و در صورت امکان حذف نمایند.

با توجه به ثبت نام گسترده کاندیداها برای انتخابات مجلس یازدهم در صورت ادامه روال گذشته انتظار می رود حدود صد تن کاغذ تنها در مازندران صرف تبلیغات روزهای پایانی کاندیداها شود، لازم است بدانیم که برای تولید هر تن کاغذ نیاز به قطع 18 درخت تنومند و بالغ داریم، بنابراین حدود 1800 درخت باارزش باید قطع شده و تبدیل به زباله شوند و یا ارز قابل توجهی از کشور برای واردات خارج شود تا کاندیداها خود را تبلیغ کنند!

اما این تنها خسارت تبلیغات کاغذی کاندیداها نیست، بعد از انتخابات ابعاد دیگری از آن نمایان خواهند شد، ازجمله خسارتی که به نمای شهر، سیمان بناهای شهری و رنگ آمیزی مجدد دیوارها و... وارد می شود، به همه اینها قامت خمیده زحمت کشان شهرداری برای جمع آوری زباله های تولیدی در انتخابات را نیز اضافه نمایید. شاید براورد دقیقی از این هزینه هایی که کاندیداها به شهرها تحمیل می کنند وجود نداشته باشد اما قطع خسارت زیادی به بیت المال وارد خواهد شد.

 وظیفه ماست تا به هر نحوی که می شود کاندیداها را مجاب کنیم از روش های دیگر و کم هزینه تری تبلیغات خود را انجام دهند، راه اندازی کمپین هایی به این منظور در فضای رسانه ای و مجازی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

چطور از کاندیدایی که در این شرایط سخت محیط زیستی در مازندران بدون کوچکترین توجهی به منافع مردم تنها به منافع شخصی و انتخاباتی خود می اندیشد می توان انتظار داشت بعد از انتخاب شدن مصالح مردم را به منافع خود ترجیح دهد؟!

چطور از کاندیدایی که بدون توجه به ایجاد آلودگی های بصری و مشکلاتی که برای شهر و مردم به وجود می آورد به شیوه تبلیغاتی منسوخ خود می پردازد می توان انتظار داشت که بعدها برای آبادانی شهر قدم بردارد؟!

لازم است همه با هم کاندیداهایی را که از هم اکنون منافع فردی را به منافع مردم ترجیح می دهند شناخته و از لیست کاندیداهای دارای صلاحیت خارج نماییم.

«نه» به کاندیدایی که به محیط زیست «نه» بگوید



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار