برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه‌ریزی نکردیم\

برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه‌ریزی نکردیم

  • کد خبر: 2110599
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1398 - 17:43

استناد نیوز، معاون هماهنگی ‌عمرانی استاندار مازندران گفت:برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه‌ریزی نکردیم

به گزارش  استناد نیوز، مهدی رازجویان امروز در کارگروه شورای حفاظت منابع آب مازندران با اشاره به اینکه وقتی عوامل وزارت نیرو در استان با یکدیگر همخوانی ندارند تعحب‌آور است، اظهار داشت: ‌زمانی‌که آبفا شهری و روستایی از اجرای مصوبه هیئت دولت امتناع می‌کنند و بهانه‌هایی مانند عدم تخصیص و عدم تامین اعتبار را مطرح می‌کنند آن وقت چگونه از دستگاه‌هایی مانند سازمان صمت انتظار داشته باشیم تا مصرف آب را هوشمندسازی کند.

وی با طرح این پرسش که چنددرصد آب‌ها در شبکه های توزیع شهری و روستایی استان هدر می‌رود، افزود: اگر جلوی پرت آب را بگیریم می‌توانیم منابع زیرزمینی را ذخیره کنیم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در پی انشعاب فروشی هستیم و سیستم‌های قدیمی را بروزرسانی نکردیم، تصریح کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه‌ریزی نکردیم و این مسئله می‌طلبد تا وزارت نیرو دقت بیشتری داشته باشد و به مسائل توجه کنند.

رازجویان با عنوان اینکه جنگ زرگری در دستگاه تابعه وزارت نیرو پسندیده نیست، گفت: باید مصوبات هیئت دولت با همه زوایا اجرایی شود و یکی از مواردی که می‌تواند به کنترل مصرف آب کمک کند بهره‌گیری از آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن است.

وی افزود: متاسفانه نتوانستیم در بهره برداری از آب‌های سطحی سرمایه‌گذاری کنیم و بیشتر به استفاده از آب‌های زیرسطحی متمرکز شدیم و این مسئله موجب می‌شود تا سطح تراز آب‌های زیرزمینی کاهش یابد و پایین تر برود و میزان آلودگی آب‌ها نیز بیشتر شود.

رازجویان، خواستار مدیریت، هدایت و ذخیره‌سازی آب‌های سطحی در استان شد و گفت: احداث سدها در استان در دستور کار قرار گرفته است و برای تکمیل سدها نیز اعتباری تخصیص یافته است تا بتوانیم آب‌های سطحی زیادی را ذخیره کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار