ضرورت سرمایه گذاری در بهره برداری از آب های سطحی\
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، عنوان کرد:

ضرورت سرمایه گذاری در بهره برداری از آب های سطحی

  • کد خبر: 2110612
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1398 - 11:15

استناد نیوز، مهدی رازجویان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: تمرکز بر بهره گیری از آب های زیرزمینی سبب شده تا تراز آن کاهش یابد و میزان آلودگی ها نیز بیشتر شود. ‎

 

به گزارش استناد نیوز، مهدی رازجویان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اظهار داشت: یکی از مواردی که می تواند به کنترل مصرف آب کمک کند بهره گیری از آب های سطحی و ذخیره سازی آن است.

وی افزود: متاسفانه نتوانستیم در بهره برداری از آب های سطحی سرمایه گذاری کنیم و بیشتر به استفاده از آب های زیرسطحی متمرکز شدیم و این مسئله موجب می شود تا سطح تراز آب های زیرزمینی کاهش یابد و پایین تر رود و میزان آلودگی آب ها نیز بیشتر شود.

رازجویان خواستار مدیریت، هدایت و ذخیره سازی آب های سطحی در استان شد و گفت: در این راستا، احداث سدها در استان در دستور کار قرار گرفته است و برای تکمیل سدها نیز اعتباری تخصیص یافته است تا بتوانیم آب های سطحی اضافه را ذخیره کنیم.

وی با طرح این پرسش که چنددرصد آب ها در شبکه های توزیع شهری و روستایی هدر می رود، ادامه داد: اگر جلوی پرت آب را بگیریم می توانیم منابع زیرزمینی را ذخیره کنیم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه فقط در پی انشعاب فروشی هستیم و سیستم های قدیمی را به روزرسانی نکردیم، خاطرنشان ساخت: برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه های توزیع و انتقال برنامه ریزی نکردیم و این مسئله می طلبد تا وزارت نیرو دقت بیشتری داشته باشد و به مسائل توجه کنند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار