دستگاه‌ها بخشی از بودجه خود را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند\
  • عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

دستگاه‌ها بخشی از بودجه خود را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند

  • کد خبر: 2110613
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1398 - 11:17

استناد نیوز-عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: دستگاه‌ها برای حمایت از این شرکت‌ها ۳۰ درصد بودجه خود را در اختیار آنها قرار دهند و اگر دولت نمی‌تواند برای نخبگان و فارغ التحصیلان اشتغالزایی کند، اجازه دهد خودشان برای اشتغال فعالیت کنند.

به گزارش استناد نیوز، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ضمن اشاره به مشکلات شرکت های دانش بنیان گفت: بیش از دو دهه است که درباره شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند و آنها را در پارک های تحقیقاتی و علم و فناوری مستقر کردیم.

وی افزود: براساس ماده ۴۷ برنامه چهارم توسعه شرکت های دانش بنیان شکل گرفته و توسعه یافتند که در سال ۸۲ این ماده را در قانون ۱۳ ماده ای حمایت از شرکت های دانش بنیان، دائمی کردیم. اما متاسفانه به اجرای آن توجه نشده و تنها ۱۰ درصد از گردش مالی دولت متعلق به شرکت های دانش بنیان است و به خریدهای داخلی نیز توجه نشده است.

وی افزود: دستگاه ها برای حمایت از این شرکت ها ۳۰ درصد بودجه خود را در اختیارشان قرار دهند و اگر دولت نمی تواند برای نخبگان و فارغ التحصیلان اشتغالزایی کند، اجازه دهد خودشان برای اشتغال فعالیت کنند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر اشتغال جوانان و نخبگان سنگ اندازی میشود، بزرگترین حمایت از شرکت های دانش بنیان خرید کالاهای آنهاست، البته در حمایت از شرکت های دانش بنیان در ابتدای مسیر هم نیستیم و باید حمایت ها در رابطه با بیمه، معافیت های مالیاتی و گمرک افزایش یابد. مالکیت فکری و معنوی و صنعتی را باید نهادینه کرد، قانون این موضوع چندین سال در مجلس در دست بررسی است و بارها با دولت برای رفع مشکلات رایزنی کردیم؛ شرکت های دانش بنیان به جز دانش چیز دیگری ندارند، بنابراین باید از دانش و تصویب قوانین تسهیل کننده حمایت کرد.

دستاوردهای و مشکلات شرکت های دانش بنیان در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی با حضور سورنا ستاری معاون علم و فناوری رییس جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار