کسری بودجه بی سابقه عربستان در سال ۲۰۲۰\

کسری بودجه بی سابقه عربستان در سال ۲۰۲۰

  • کد خبر: 2110615
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1398 - 11:20

استناد نیوز– عربستان سعودی بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان اعلام کرد که بودجه سال ۲۰۲۰ این کشور با ۱۸۷ میلیارد ریال سعودی کسری مواجه است که پس از بودجه سال ۲۰۱۹ تورم زاترین بودجه در تاریخ عربستان به شمار می رود.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی «العربیه» سعودی، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیروز (دوشنبه) در نشست فوق العاده هیات دولت این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: ارزش هزینه های در نظر گرفته شده برای بودجه سال آینده میلادی یک تریلیون و ۲۰ میلیارد ریال سعودی است.

بودجه ۲۰۱۹ با در نظر گرفتن هزینه هایی به ارزش یک تریلیون و ۱۰۶ میلیارد ریال سعودی معادل ۲۹۵ میلیارد دلار و افزایش ۱۳ درصدی در مقایسه با بودجه ۹۷۸ میلیارد ریال سعودی ( ۲۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار) سال ۲۰۱۸ بالاترین هزینه ها را در تاریخ عربستان به نام خود ثبت کرد.

بودجه ۲۰۱۸ عربستان با ۱۳۶ میلیارد ریال سعودی ( ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار) کسری بودجه مواجه شد که ۴۱ درصد کمتر از کسری بودجه سال ۲۰۱۷ بود و معادل ۴.۶% درآمد ملی این کشور است.

مالیات در نظر گرفته شده برای درآمدها و کالاها و خدمات عمومی و عوارض گمرکی در نظر گرفته شده برای کالاهای تجاری و معامله های بین المللی منابع درآمد ملی عربستان را تشکیل می دهند.

عربستان که همواره از نفت در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی به عنوان ابزاری کارآمد استفاده کرده است، امروزه و با توجه به شرایط منطقه و جهان باید از میان استفاده سیاسی یا اقتصادی از نفت یکی را انتخاب کند.

در واقع نفت تا کنون برای سعودی‌ها همانند یک شمشیر دو لبه عمل کرده است.

عربستان همواره از نوسان و افت و خیز موجود در بازار عرضه و تقاضا و قیمت نفت به ‌عنوان سلاحی برای رویارویی با رقبا و دشمنان استفاده کرده است. البته نمی توان این واقعیت روشن و آشکار را انکار کرد که خود سران سعودی از این اقدام متحمل ضرر و زیان شده اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار