مصرف بنزین در مازندران روزانه ۸۰۰ هزار لیتر کم شد\

مصرف بنزین در مازندران روزانه ۸۰۰ هزار لیتر کم شد

  • کد خبر: 2110639
  • چاپ
  • انتشار: 20 آذر 1398 - 12:38

استناد نیوز- معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت که با اجرای طرح سهیمه بندی بنزین، مصرف این ماده سوختی در استان روزانه ۸۰۰ هزار لیتر کاهش یافته است .

 

 به گزارش استناد نیوز، مراد اسلامی روز چهارشنبه  این میزان کاهش را نسبت به قبل از سهمیه بندی حدود ۲۰ درصد دانست و افزود: تا پیش از اجرای سهمیه بندی بنزین روزانه حدود چهار میلیون لیتر و در روزهای تعطیل نیز پنج میلیون لیتر بنزین در این استان مصرف می شد .

وی توضیح داد: البته افزایش قیمت بنزین باعث شده تا صاحبان خودروهای دوگانه سوز به سمت استفاده از سی ان جی گرایش پیدا کنند .

معاون شرکت فرآورده های نفتی ساری میزان افزایش مصرف سی ان جی در مازندران را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش مصرف در این بخش به اندازه مورد نیاز جایگاه های سی ان جی در این استان وجود دارد و فعالیت می کند .

در حال حاضر بیش از یکصد جایگاه سی ان جی در مازندران فعالیت می کنند .

وی گفت: با اجرای سهمیه بندی بنزین و اختصاص سهمیه ویژه و قابل توجه برای خودروهای عمومی از جمله خودروهای خطی ، تاکسی ، آژانس ها و دیگر خودروها، برخی از رانندگان این نوع خودروها به علت عدم آشنایی با مقررات ، کارت سوخت خویش را در اختیار افراد غیر قرار می دهند که این عمل طبق مقررات کشور تخلف محسوب می شود .

اسلامی افزود: بازرسان پس از شناسایی این افراد و توقیف کارت های سوخت، با آنها برخورد قانونی کرده و این افراد مجبور به پرداخت جریمه های نقدی خواهند شد .

وی گفت: با توجه به اینکه سوخت این نوع خودروها تا پایان ماه می بایست استفاده شود، با توجه به بروز سوء استفاده و تخلفاتی در این زمینه گشت های بازرسی از جایگاه های سوخت مازندران افزایش می یابد .

معاون شرکت نفت ساری افزود: تاکنون بازرسی از جایگاه های سوخت مازندران توسط ۲ اکیپ بازرسی انجام می شد که با وضعیت به وجود آمده تعداد آنها به ۱۰ اکیپ افزایش یافت .

وی از شهروندان خواست تا در مراقبت از کارتهای سوخت خود دقت داشته باشند که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری و اداره تعزیرات حکومتی با قاطعیت وحساسیت کامل با پدیده شوم کارت فروشی مقابله کرده و با متخلفان برخورد می کند .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار