بررسی وضعیت کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود / رقابت سخت چهره های مطرح\
  • استنادنیوز منتشر کرد؛

بررسی وضعیت کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود / رقابت سخت چهره های مطرح

  • کد خبر: 2110667
  • چاپ
  • انتشار: 21 آذر 1398 - 23:10

درحالی که حدود 70 روز تا آاز انتخابات مجلس یازدهم مانده است در تحلیلی اولیه به بررسی وضعیت کاندیداهای مطرح حوزه انتخابیه ساری و میاندورود می پردازیم

به گزارش استناد نیوز، علارغم اینکه ثبت نام کاندیداها به پایان رسید و 62 نفر از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود برای حضور در بهارستان نام نویسی کرده اند اما همچنان جو انتخاباتی حداقل در بین مردم به وجود نیامده است، در بین کاندیداها نیز برخی همچنان فعالیت چندانی ندارند و برنامه های تبلیغاتی گسترده خود را به پس از کسب تاییدیه صلاحیت موکول کرده اند.

از طرفی سیدرمضان شجاعی کیاسری یکی از چهره های نام آشنای انتخابات پس از ثبت نام انصراف خود را اعلام کرد که می تواند موجب تغییراتی در سبد رای دیگر کاندیداها گردد که تحلیل های متفاوتی از آن می توان داشت که در ادامه اشاره خواهد شد.

با تمام این اوصاف با نگاهی به لیست نفرات ثبت نام کرده با اسامی مواجه می شویم که از هم اکنون می توان شانس بیشتری را برایشان در انتخابات متصور بود، در ادامه به این چهره های شاخص انتخابات اسفند 98 در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اشاره می کنیم.

چهره های شاخص انتخابات مجلس یازدهم ساری و میانورودمحمد دامادی نماینده فعلی ساری و میاندورود که سابقه نمایندگی در دوره نهم مجلس را نیز در کارنامه دارد باز هم به عرصه انتخابات آمده تا دوران نمایندگی خود را چهار سال دیگر تمدید و 12 ساله نماید، دامادی طرفداران پروپاقرصی دارد که در هر شرایطی او را همراهی خواهند کرد اما برخی دیگر که در انتخابات های گذشته به او رای داده بودند و دلبستگی به نام دامادی ندارند عملکرد و وعده های محقق نشده نماینده ساری و میاندورود را دلیلی بر عدم انتخاب مجددشان می دانند. در هر صورت نام دامادی اگر به ستون های حوزه های رای گیری برسد رقیبی جدی برای سایرین خواهد بود.

پدیده انتخاباتی دور گذشته انتخابات مجلس برای مجلس یازدهم نیز نام نویسی کرده است، علی بابایی کارنامی نامی آشنا و مثبت بخصوص در بدنه کارگری و اقشار متوسط ساری و میاندورود می باشد که از شانس بالایی برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان برخوردار است، شاید انصراف شجاعی بر سبد رای او در چهاردانگه بیافزاید چرا که بابایی برای راهیابی به مجلس روی آرای این منطقه حساب ویژه ای باز کرده است و مردم چهاردانگه نیز نماینده ای از خودشان می خواهند. تفاوت بابایی کارنامی انتخابات 98 با دوره گذشته علاوه بر تجربه بیشتر، حمایت چهره های محبوبی چون برادران نقیبی از اوست که قطعا بر تعداد آرای او می افزاید.

 منصورعلی زارعی نیز از کاندیداهای پر امید انتخابات امسال است که در دوره های گذشته نشان داده است از پایه رای بسیار مطلوبی برخوردار است، زارعی شاید اگر کمی خوش اقبال تر بود اکنون به عنوان نماینده فعلی از او یاد می کردیم، فرماندار اسبق ساری با قرارگیری احتمالی در لیست اصولگرایان امیدوار است در این دوره آرای لازم را بدست آورد اما برخی تحلیلگران معتقدند تحت هر شرایطی زارعی بیشتر از تعداد آرای کسب کرده در انتخابات گذشته رای نخواهد داشت، البته اگر بتواند نظر سید رمضان شجاعی را جلب نماید شرایط متفاوت خواهد شد.

 عالیه زمانی نیز در جستجوی شانس رسیدن به بهارستان از طریق جلب حمایت بانوان به عنوان تنها کاندیدای بانوی حوزه انتخابیه که شانسی برای خود قائل است می باشد، البته شاید درحال حاضر کار برای دکتر زمانی نسبت به سایر رقبا سخت به نظر برسد اما تا زمان انتخابات هنوز فرصت مناسبی باقی است تا بتواند به نفع خود موجی ایجاد و بر آن سوار شود به هر حال نمی توان ظرفیت بانوان را در این دوره نادیده گرفت.

 یکی از نام هایی که پتانسیل پدیده شدن در انتخابات اسفندماه را دارد رضا پیوندی است، پیوندی می تواند گزینه اصلاح طلبان و اعتدالیون در ساری و میاندرود باشد، ضمن اینکه با توجه به جوانی در صورتی که به درستی از ظرفیت ها استفاده نماید شانس همراه سازی جوانان حوزه انتخابیه را نیز خواهد داشت.

ابوالقاسم روحی نماینده ادوار پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی نیز با ورود به انتخابات توجه ها را پس از سال ها به سمت خود جلب کرد، روحی از محبوبیت بالایی در سال های دور در بین مردم ساری برخوردار بود اما اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا نسل جدید این حوزه انتخابیه را نیز می تواند با خود همراه سازد یا خیر.

 تحلیل حاضر بدون در نظر گرفتن احراز یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان صورت گرفته است، همچنین با داغ شدن فضای انتخابات ممکن است شرایط دچار تغییراتی شود که استنادنیوز با رصد فعالیت های انتخاباتی کاندیداها و اقبال مردم طی هفته های آینده تحلیل های کامل تری را ارائه خواهد داد. همچنین به جهت کمک به شناخت بهتر مردم شریف ساری و میاندرود از کاندیداها و شرایط نماینده اصلح، مطالبی در این رسانه منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید...



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار