سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است\

سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است

  • کد خبر: 2110697
  • چاپ
  • انتشار: 23 آذر 1398 - 20:36

استناد نیوز - مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۷۶ درصد اهداکنندگان خون در استان مستمر هستند گفت: سلامت خون در ایران و مازندران بالاتر از کشورهای آمریکایی است.

 

به گزارش استناد نیوز، اسماعیل پوریانی در دیدار کارکنان انتقال خون استان با نماینده ولی فقیه با اشاره به تاسیس سازمان انتقال خون از سال ۱۳۵۸ در استان اظهار داشت: در استان دو هزار بیمار تالاسمی و چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص نیازمند خون وجود دارد واستان مازندران یکی از پرمصرف ترین استان ها در زمینه خون و فرآورده دهای خونی است.

وی با بیان اینکه حتی به بعضی از استان های اطراف نظیر تهران و یا سیستان و بلوچستان نیز خون ارسال می کنیم اظهار داشت: روند اهدای خون در استان ۴۰ به ازای هزار نفر جمعیت و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه خون های اهدای استان به ۴۷ مرکز ارسال می شود گفت: ۷۶ درصد اهداء کنندگان خون در استان مستمر هستند که از میانگین کشوری بیشتر است.

پوریانی استفاده از کیسه های فیلترار برای کاستن مشکلات در حوزه انتقال خون مهم دانست و گفت: خوشبختانه پیوند مغز استخوان در استان تاسیس شده و دستگاه گاماسل نیز در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه قبلا تکنولوژی پلاسما را نداشتیم و فقط یک چهارم آن استفاده می شد گفت: در حال حاضر با همکاری آلمان و اتریش دیگر پلاسما از بین نمی رود و از خروج ارز جلوگیری می شود و آنان اعلام کردند که سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اظهار اینکه در بخش گروه های خونی نادر مازندران وضعیت مطلوبی دارد گفت: همچنین در پایگاه بابل واکسن ضد هاری تولید می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار