برای نخستین بار، اجلاس درون‌مدرسه‌ای نماز، به ابتکار مازندران برگزار شد\

برای نخستین بار، اجلاس درون‌مدرسه‌ای نماز، به ابتکار مازندران برگزار شد

  • کد خبر: 2110731
  • چاپ
  • انتشار: 24 آذر 1398 - 20:06

  استناد نیوز، محمد شعبانی در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام «عسکری نیکزاد» مدیرکل آموزش و پرورش که بنا به ماموریت ویژه‌ای که پیش آمد، موفق به حضور در این جلسه نشدند، از حجت الاسلام محمدی لایینی به خاطر هماهنگی در برگزاری این دیدار قدردانی کرد و گفت: «مقام معظم رهبری مد ظله العالی فرمودند»: آموزش و پرورش یک دستگاه صرفاً هزینه‌بردار نیست به این اعتبار که رکن مهم توسعه یعنی نیروی انسانی کشور را تأمین می‌کند.

 

به گزارش استناد نیوز، «شعبانی» در ادامه افزود: تیمی که در این دیدار حاضر شدند عمدتاً تیم حوزه پرورشی است و ما در این حوزه، کارهای زیادی داریم اما چون این هفته، هفته «قرآن، عترت و نماز» بود، به خدمت شما رسیدیم تا ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد این بخش، از رهنمودهای حضرت‌عالی نیز بهره‌مند شویم اما آموزش و پرورش درگیر مشکلات متعدد است و به تنهایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه همراهی شخص حضرت‌عالی است.

وی در ادامه افزود: در مسابقات قرآن، عترت و نماز که طی همین چند روز آتی از مدارس آغاز خواهد شد بیش از 200 هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند و صادقانه بگویم که دستان ما در برابر این سطح از مشارکت دانش‌آموزی بالاست و گاهی اوقات توان پذیرش این تعداد از دانش‌آموزان را در عرصه فعالیت‌های دینی نداریم.

محمد شعبانی همچنین به موضوع خطیر نماز پرداخت و گفت: امسال برای نخستین بار و به ابتکار استان، اجلاسیه نماز را به درون‌مدرسه کشاندیم به جای اجلاسیه‌های استانی که هزینه‌های زیادی دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران در ادامه به موضوع نمازخانه‌ها پرداخت و گفت: علی‌رغم اینکه بسیاری از مدارس، نمازخانه مستقل دارند اما برخی مدارس، فاقد این فضاها هستند و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت خیّران، این مشکل هم مرتفع گردد.

وی به فعالیت دارالقرآن‌ها اشاره کرد و گفت: در سطح استان 34 دارالقرآن داریم که در سال‌های اخیر فعالیت‌های خود را تخصصی‌تر پیش می‌برند ضمن اینکه در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به ابتکار مازندران، میزبان طرح چهل هزار یادواره در چهل هزار مدرسه به نام چهل هزار شهید دانش‌آموز هستیم و دبیرخانه این طرح نیز در استان است اما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت و هدایت شما هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار