دیواری که بین آمریکا و مکزیک کشیده خواهد شد\
  • دستور ترامپ صادر شد

دیواری که بین آمریکا و مکزیک کشیده خواهد شد

  • کد خبر: 211075
  • چاپ
  • انتشار: 07 بهمن 1395 - 00:26

ترامپ خبر از ساخت دیوار 3200 کیلومتری در امتداد مرز آمریکا- مکزیک ظرف چندماه آینده با هزینه مکزیک خبر داد، این در حالی است که دولت مکزیک قاطعانه با آن مخالفت کرده است

به گزارش استناد نیوز به نقل از رویترز،‌ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در چارچوب برنامه های گسترده خود با هدف کاهش مهاجرت و ارتقای امنیت ملی دستورالعمل احداث یک دیوار در امتداد مرز مشترک آمریکا- مکزیک را امضا کرد.

ترامپ روز گذشته در مصاحبه ای با شبکه خبری «اِی بی سی» گفت که ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا- مکزیک ظرف چندماه آینده آغاز خواهد شد و مکزیک «صد درصد» هزینه های احداث این دیوار را به آمریکا بازپرداخت خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» که جمعه هفته گذشته زمام امور کاخ سفید را در دست گرفت، امضای دستورات اجرایی را در روز چهارشنبه در وزارت امنیت داخلی آغاز کرد. یکی از این دستورات اجرایی، طرح تقویت نیروهایی است که مهاجرت غیرقانونی را کنترل می کنند.

طبق اظهارات «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری، دولت آمریکا همچنین درصدد پایان دادن به فعالیت «شهرهای پناهگاه» است؛ شهرهایی که با اتخاذ سیاست حفاظت از مهاجران غیرقانونی، به مأمنی برای این دسته از مهاجران تبدیل شده اند.

در همین راستا، ترامپ به دولت فدرال دستور خواهد داد که به منظور عدم ارائه بودجه های معین به این گروه از شهرها که از قوانین مهاجرتی فدرال سرپیچی می کنند، راه حلهای لازم را بیابند.

گفتنی است که سه شنبه شب، ترامپ در یک پیام توئیتری از تحقق زودهنگام وعده انتخاباتی خود مبنی بر ساخت یک دیوار ۳۲۰۰ کیلومتری در مرز مشترک آمریکا- مکزیک خبر داد. به رغم اظهارات ترامپ در خصوص وادار ساختن دولت مکزیک به پرداخت هزینه ساخت این دیوار، مقامات مکزیکی با ایده مذکور قاطعانه مخالفت کرده اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار