بندرجاسک هرمزگان منطقه آزاد شد\

بندرجاسک هرمزگان منطقه آزاد شد

  • کد خبر: 2110765
  • چاپ
  • انتشار: 26 آذر 1398 - 16:43

استناد نیوز- وزیر راه و شهرسازی گفت: بندرجاسک در استان هرمزگان با نظر مثبت مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تبدیل شد و از این پس از مزایای منطقه آزاد بهره مند می‌شود.

به گزارش استناد نیوز،  «محمد اسلامی»  در همایش تسهیل فرایندها و توسعه خدمات بندری و دریایی در هتل همای تهران افزود: تاکنون آن‌طور که باید سیاست اقتصاد دریامحور در کشور به نتیجه نرسیده است و از برنامه اقتصادی کردن بنادر کشور عقب ماندیم.

وی با بیان اینکه این عقب ماندگی تاریخی را می‌توان با فرصت خلق کسب و کار در بنادر کشور جبران کرد، گفت: در همین راستا سیاست منطقه آزاد شدن بنادر کشور با هدف تسهیل سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

اسلامی با اشاره به برخی بنادر کشور که از مزایای منطقه آزاد بهره مند هستند، خاطرنشان‌کرد: منطقه ویژه اقتصادی شدن برخی بنادر نیز در دستور کار است و امروز در راستای تسهیل جذب کالا و کشتی در بنادر، بندرجاسک هرمزگان با موافقت مجلس منطقه آزاد اقتصادی شد.

وزیر راه و شهرسازی، از ضرورت افزایش تعاملات بین المللی با هدف جذب بازارهای رقیب خبر و ادامه داد: باید بتوانیم در حوزه اقتصاد غیرنفتی عملکرد کشور را در بنادر ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: توسعه تبادلات تجاری در حوزه دریاها در کمیسیون های مشترک با کشورهای منطقه دنبال می شود.

به گفته این مقام مسوول، خلق بار داخلی و بین‌المللی از اهداف مهم ما است و انتظار از بخش خصوصی در بنادر کشور بازپس گیری سهم خود از بازارهای رقیب است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار