دلیل استفاده از رمز دوم، یکبار مصرف چیست؟\

دلیل استفاده از رمز دوم، یکبار مصرف چیست؟

  • کد خبر: 2110768
  • چاپ
  • انتشار: 26 آذر 1398 - 16:50

استناد نیوز، یک کارشناس بانکی معتقد است که عدم دقت کافی مشتریان بانکی به اطلاع‌رسانی در خصوص استفاده از کارت‌های بانکی سبب افزایش حجم پرونده‌های فیشینگ شده و در همین راستا طرح رمز دوم پویا راه‌اندازی شده است.

 

به گزارش استناد نیوز، سید جعفر صدری  با بیان اینکه رمز دوم کارت‌های بانکی قرار است از حالت ایستا به یک‌بارمصرف تغییر کند، اظهار کرد: برخی مردم فکر می‌کنند که این موضوع مربوط به رمز اول کارت هم می‌شود، اما چنین نیست و مشتریان می‌توانند از رمز اول ایستای خود استفاده کنند.

وی با اشاره به کاربرد رمز دوم کارت‌های بانکی برای انجام تراکنش‌های بدون حضور کارت، تصریح کرد: رمز دوم از زمانی که ایجاد شد یک رمز پنج تا ۱۲ رقمی بود که توسط مشتری با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات افزود: سوءاستفاده از حساب‌های بانکی از طریق فیشینگ (سرقت اطلاعات کارت بانکی) افزایش یافته و تعداد پرونده‌های این حوزه اکنون زیاد است که عمده آن‌ها نیز به دلیل عدم آگاهی کافی مشتری اتفاق می‌افتد.

صدری اضافه کرد: با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها نسبت به سایت‌های تاییدشده اما مشتری‌ها کماکان به این موارد دقت کافی را ندارند و همین امر موجب سوءاستفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیا سبک و سیاق کسب و کارها متفاوت از ایران است، گفت: از رمز یک‌بار مصرف در دنیا استفاده شده و می‌شود، البته مشتریان بانکی همین الان نیز زیاد با رمزهای یک‌بار مصرف غریبه نیستند، چراکه مدت زمان زیادی است که از رمزهای یک بار مصرف در اینترنت بانک برای انتقال وجه استفاده می‌شود.

به گفته مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات، استفاده از رمز دوم پویا برای اولین بار است که درخصوص کارت‌های بانکی اجرا می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار