استفاده از علف دریایی برای تولید پایدار سوخت زیستی\

استفاده از علف دریایی برای تولید پایدار سوخت زیستی

  • کد خبر: 2110951
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1398 - 11:58

استناد نیوز - محققان کنسرسیوم MacroFuels که در اتحادیه اروپا تشکیل شده است، پس از چندین سال تحقیقات توانستند از علف دریایی به عنوان منبعی برای تولید پایدار سوخت زیستی استفاده کنند. در آزمایشات اولیه، یک خودروی واقعی با استفاده از این سوخت زیستی توانست به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

 

 به گزارش استناد نیوز به نقل از  پایگاه خبری ساینس دیلی، سوخت زیستی که از مواد یا ضایعات ارگانیک ساخته می‌شود نقش مهمی در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد و یکی از بزرگترین منابع انرژی تجدیدپذیر محسوب می‌شود. اتحادیه اروپا قصد دارد بخش عمده‌ای از حمل و نقل زمینی خود را با استفاده از این نوع سوخت توسعه دهد. با وجود این بسیاری از مواد اولیه ارگانیک مورد استفاده برای تولید این نوع سوخت مقرون به صرفه نبوده و با محیط زیست سازگار نیستند. در واقع برای تولید سوخت زیستی از این مواد، منابع قابل توجهی اشغال می‌شوند و چرخه تولید موجب انتشار مقادیر قابل توجهی گازهای گلخانه‌ای می‌شود.
اما تولید انبوه علف دریایی به دلیل مزایای متعددی مانند عدم نیاز به آب شیرین، زمین قابل کشت و کود، سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. علاوه بر این زنجیره تولید این نوع سوخت با استفاده از فناوری‌های جدید موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

به اعتقاد متخصصان دستیابی به هدف اتحادیه اروپا برای تامین ۲.۵ درصد از انرژی موردنیاز شبکه حمل و نقل زمینی با استفاده از سوخت‌های زیستی، به معنای کشت علف دریایی در منطقه‌ای به وسعت ۵ هزار متر مربع بوده و ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
در حال حاضر محققان در حال مقایسه عملکرد سوخت زیستی با سوخت‌های عادی هستند و آثار استفاده از این نوع سوخت را روی موتور بررسی می‌کنند و امیدوارند در آینده بتوانند از این نوع سوخت برای راه‌اندازی کشتی‌ها و هواپیماها نیز استفاده کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار