ایالت کالیفرنیا یک کشور مستقل می شود؟ پرجمعیت ترین ایالت آمریکا در مسیر استقلال\
  • مجوز اولیه صادر شد

ایالت کالیفرنیا یک کشور مستقل می شود؟ پرجمعیت ترین ایالت آمریکا در مسیر استقلال

  • کد خبر: 211096
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1395 - 17:00

به کمپین درخواست استقلال ایالت کالیفرنیا از آمریکا اجازه داده شد برای همه‌پرسی درباره استقلال کالیفرنیا از آمریکا و تشکیل کشور مستقل کالیفرنیا امضا جمع آوری کند.

به گزارش استناد نیوز، به دنبال انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، ایالت کالیفرنیا که با 40 میلیون نفر پر جمعیت ترین ایالت آمریکا است به صورت جدی تری خواهان استقلال شده است. "الکس بادیلا" دبیر ایالت کالفرنیا اعلام کرد که مجوز کمپین جهت جمع‌آوری تعداد امضای لازم برای به همه‌پرسی گذاشتن استقلال ایالت کالیفرنیا از آمریکا را صادر کرده است.

این کمپین در مرحله اول باید بتواند تا 25 جولای 2017 امضای 8 درصد از کل افراد ثبت نام شده در فهرست های رای دهندگان یعنی معادل 585 هزار و 407 امضا را جمع آوری کند. در صورت موفقیت مرحله اول، در مرحله بعدی و در همه پرسی دیگری مردم کالیفرنیا باید در سال 2019 درباره تشکیل کشور مستقل کالیفرنیا رای بدهند.

الکس بادیلا همچنین اعلام کرد: اگر مردم کالیفرنیا به استقلال این ایالت رای بدهند قانون اساسی نیز تغییر خواهد کرد و موانع قانونی زیادی برای استقلال این ایالت دکوکرات وجود دارد.

ایالت کالیفرنیا یکی از قطب های اقتصادی آمریکا محسوب می شود و در صورت جدایی از آمریکا منابع مالی گسترده ای برای تامین مخارج خود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار