حوزه صنعتی سازی ساختمان متوقف شده و این به ضرر مردم است\

حوزه صنعتی سازی ساختمان متوقف شده و این به ضرر مردم است

  • کد خبر: 2111000
  • چاپ
  • انتشار: 07 دی 1398 - 20:56

استناد نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت، وزارت راه و شهرسازی و نهادهای تصمیم گیر مانند شورای پول و اعتبار باید به جای ارائه تسهیلات خرید مسکن با سود بسیار بالا، این وام ها را با سود منطقی به سمت صنعتی سازی و تولید مسکن هدایت کنند.

به گزارش استناد نیوز، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برنامه ریزی دولت برای افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: به نظر من در شرایط کنونی افزایش وام خرید مسکن کارشناسی نیست، زیرا این مسئله در نخستین گام موجب افزایش قیمت بازار می شود.

وزارت راه و شهرسازی در بحث حمایت از حوزه مسکن، باید به دنبال توسعه صنعتی سازی مسکن باشد

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا وزارت راه و شهرسازی در بحث حمایت از حوزه مسکن، باید به دنبال توسعه صنعتی سازی مسکن باشد، یعنی آنکه تمام حمایت های قانونی و مالی به سمت توسعه مسکن سازی هدایت شود.

وی تصریح کرد: پس از تلاطمات بازار مسکن و افزایش قیمت ملک و همچنین گرانی مصالح ساختمانی، سازندگان دیگر انگیزه ای برای فعالیت در این حوزه ندارند، بنابر این دولت باید زمینه افزایش انگیزه آن ها را فراهم کند.

در بحث توسعه صنعتی سازی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی با کمک بانک ها، باید تسهیلات را به سمت تولید مسکن سوق دهند، یعنی به جای آنکه دولت، وام خرید مسکن را افزایش دهد، باید تسهیلات را با سود کمک به بازار ساخت و ساز تزریق کند

نادری گفت: در بحث توسعه صنعتی سازی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی با کمک بانک ها، باید تسهیلات را به سمت تولید مسکن سوق دهند، یعنی به جای آنکه دولت، وام خرید مسکن را افزایش دهد، باید تسهیلات را با سود کمک به بازار ساخت و ساز تزریق کند.

وی ادامه داد: پس از رونق گرفتن بازار مسکن، می توان تسهیلات را به سازنده داد و سپس سازنده این تسهیلات را برای افزایش قدرت مالی متقاضایان، به آن ها واگذار کند، با این روش، هم چرخ صنعت تولید مسکن راه افتاده و هم خریداران قدرت مالی کافی را برای خرید مسکن خواهند داشت، همچنین این روش از بروز تلاطم قیمتی در بازار جلوگیری می کند.

حوزه صنعتی سازی ساختمان متوقف شده و این به ضرر مردم است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی متأسفانه حوزه صنعتی سازی ساختمان متوقف شده و این به ضرر مردم است، زیرا هر چه مسکن کمتر تولید شود، عرضه کمتر و تقاضا بالا می رود و در نهایت قیمت ها افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت، وزارت راه و شهرسازی و نهادهای تصمیم گیر مانند شورای پول و اعتبار باید به جای ارائه تسهیلات خرید مسکن با سود بسیار بالا، این وام ها را با سود منطقی به سمت صنعتی سازی و تولید مسکن هدایت کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار