تمام چیزی که باید در مورد کتاب و کتابخوانی بدانید!\

تمام چیزی که باید در مورد کتاب و کتابخوانی بدانید!

  • کد خبر: 2111026
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1398 - 16:49

استناد نیوز، از شاخص های مهم برای ارزیابی سواد هر کشور می توان به کتابخوانی و سرانه مطالعه در آن کشور اشاره کرد. در این مقاله میتوانید با فواید کتابخوانی و چگونگی پیدا کردن کتابی خوب آشنا شوید.

 

به گزارش استناد نیوز، تأثیر کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد ملت‌ها بر کسی پوشیده نیست. چرا باید کتاب بخوانیم؟ سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته همواره بیشتر از کشورهای فقیر و جهان سوم بوده و اگر بگوییم رونق و رشد خود را مدیون خواندن کتاب هستند بیراه نگفته ایم.

منظور از خواندن کتاب، فقط کتاب دانشگاهی و درسی نیست. شما با مطالعه یک کتاب تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی سهام می‌توانید فرصت ورود به بازار بورس ایران را به دست آورید و بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی سرمایه خود را چندین برابر کنید.

کتاب‌های تاریخی این امکان را به شما می‌دهند که در زمان سفر کنید و با درس گرفتن از گذشته، بینش عمیق‌تری نسبت به وقایع پیش رو داشته باشید.

کتاب‌های داستانی عمیق‌ترین و بهترین درک نویسنده از زندگی را در خود جای داده است و به ما این امکان را می‌دهد از دید فرد دیگری به مسائل بنگریم و زندگی‌های دیگری را تجربه کنیم.

مطالعه کتاب، قوه تخیل شما را تقویت می‌کند. حال آنکه بسیاری از چیزهایی که بشر ساخته است، ابتدا در رویاهای خود دیده بوده است.

گاهاً مطالعه یک کتاب می‌تواند بینش شما را نسبت به زندگی، اقتصاد و جامعه تغییر دهد و نقش مؤثری در بهبود زندگی شما داشته باشد. به علاوه تحقیقات علمی ثابت کرده است یادگیری از طریق خواندن، نسبت به ابزارهای بصری نظیر ویدئو و تلویزیون بهتر صورت می‌گیرد. چرا که خواندن، ذهن فرد را به تفکر و تجسم وا می‌دارد. در حالی که در ویدئو و تلویزیون مغز نیازی به تجسم ندارد و ذهن در حالت منفعل باقی می‌ماند.

خواندن کتاب فواید جسمی فوق العاده ای دارد. تحقیقات نشان می‌دهد تأثیر مطالعه و کتابخوانی در ایجاد آرامش از کارهایی نظیر گوش دادن به موسیقی و پیاده روی به مراتب بیشتر است. به علاوه افرادی که اهل مطالعه هستند خواب راحت تری دارند. خواندن کتاب به تقویت حافظه کمک کرده و از ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر در سنین پیری جلوگیری می‌کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار