ابطحی: کمیسیون تلفیق معافیت مالیاتی موسسات کنکور را حذف کند\

ابطحی: کمیسیون تلفیق معافیت مالیاتی موسسات کنکور را حذف کند

  • کد خبر: 2111045
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1398 - 14:15

استناد نیوز، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ باید تلاش کند معافیت های مالیاتی موسساتی همچون موسسات کنکور را که گردش مالی بالایی دارند، حذف کند و از درآمدهای این موضوع به سایر بخش های بودجه اضافه کند.

 

به گزارش استناد نیوز، سید محمد جواد ابطحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گردش مالی سالانه موسسات کنکور 40 هزار میلیارد تومان و هزینه های تبلیغات ماهانه آنها در صدا و سیما بیش از 500 میلیارد تومان است، آیا در این شرایط رفع معافیت‌های مالیاتی این موسسات که می تواند 6 هزار میلیارد تومان برای کشور درآمد زا باشد ضرورت ندارد، گفت: یکی از مباحثی که در بودجه سال 99 انتظار داشتیم دولت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد مبحث مالیات ها بود چرا که بسیاری از کشورها از طریق درآمدهای مالیاتی بودجه خودشان را تامین می کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف معافیت مالیاتی، افزود: هیچ قشری به جز تولیدکنندگان و اقشار ضعیف جامعه نباید مشمول معافیت مالیاتی شوند.

وی ادامه داد: دولت نه تنها دست به اقدامات موثر در زمینه شناسایی مودیان مالیاتی نزده است بلکه افرادی را از پرداخت مالیات معاف کرده که توانمند هستند و گردش مالی خوبی دارند.

ابطحی تصریح کرد: دولت در بحث سلبریتی‌ها، ورزشکاران و یا موسسات کنکور عنوان می کند که رشته های فرهنگی باید معاف از مالیات باشند اما مردم به هیچ وجه این مسئله را قبول ندارند.

موسسات کنکور با سرنوشت آموزش عالی بازی می‌کنند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا باید موسسات کنکوری که با سرنوشت آموزش عالی بازی می‌کنند معاف از مالیات باشند اما از اقشار متوسط جامعه مالیات اخذ شود؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم رویکرد دولت در نحوه اخذ مالیات را نمی پسندند چرا که برخی دانه درشت‌ها از این مسئله با روش های مختلف مستثنی می‌شوند.

ابطحی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 باید تلاش کند معافیت های مالیاتی موسساتی همچون موسسات کنکور را که گردش مالی بالایی دارند، حذف کند و از درآمدهای این موضوع به سایر بخش های بودجه اضافه کند./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار