یوسف نژاد: تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹\

یوسف نژاد: تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹

  • کد خبر: 2111073
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1398 - 15:53

استناد نیوز، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ از مصوبه نشست دیروز عصر کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: با این مصوبه درآمد ناشی از حق پخش تلویزیونی به صورت ۵۰-۵۰ بین صداوسیما و وزارت ورزش تقسیم می‌‎شود.

 

به گزارش استناد نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد   با اشاره به مصوبه دیروز عصر(دوشنبه 9 دی‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 مجلس، اظهار کرد: شب گذشته کمیسیون تلفیق مصوبه مهمی در خصوص مسئله حق پخش تلویزیونی داشت که در راستای اجرای ماده 92 برنامه ششم توسعه بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بند "پ" ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود تا پایان سال اول اجرای برنامه با مشارکت سازمان صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان، تمهیدات قانونی لازم در خصوص نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را پیش‌بینی کند که متأسفانه توافقی در این زمینه بین وزارت ورزش و صدا و سیما صورت نمی‌گرفت.

 وی تأکید کرد: بنابراین دولت در لایحه بودجه سال 99 پیشنهاد کرد که 50 درصد از درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی به صداوسیما 50 درصد آن نیز به وزارت ورزش اختصاص یابد تا این تکلیف معطل مانده برنامه ششم بالاخره اجرایی شود.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: علت عدم توافق صدا و سیما و وزارت ورزش بر سر مسئله حق پخش این بود که سازمان صداوسیما معتقد بوده تبلیغات کنار زمین درآمدی برای فدراسیون دارد که بخشی از آن باید به صداوسیما اختصاص یابد و وزارت ورزش نیز معتقد بود که بخشی از درآمد آگهی‌های بازرگانی باید به ورزش برسد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: با این مصوبه کمیسیون تلفیق، صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان مکلف به اجرای قانون خواهند شد و در صورت تخلف نهادهای نظارتی با آن‌ها برخورد خواهند کرد./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار