دهقانی فیروزآبادی: خروج ایران از برجام در شرایط کنونی مطرح نیست\

دهقانی فیروزآبادی: خروج ایران از برجام در شرایط کنونی مطرح نیست

  • کد خبر: 2111081
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1398 - 16:08

استناد نیوز، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با یادآوری انفعال طرف‌های اروپایی در برجام، گفت: ایران کاهش تعهدات برجام را ادامه می‌دهد و خروج از برجام در شرایط کنونی مطرح نیست.

 

به گزارش استناد نیوز، کمال دهقانی فیروزآبادی  با یادآوری شرایط برجام و گام‌های کاهش تعهدات، گفت: دستگاه دیپلماسی تحرک خوبی دارد، تکاپو و سفرهای اخیر وزیر امور خارجه نیز نشان از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی داشت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همزمان با اثبات تعهد خود به توافق‌های بین‌المللی به ویژه برجام مرتب گوشزد می‌کند که خروج آمریکا از برجام تبعاتی دارد و ایران دست بسته نمی‌تواند شاهد تبعات منفی آن باشد.

وی افزود: از این رو در راستای تامین امنیت و منافع ملی گام های موثر خود را برداشته و همانطور که در تعهدات خود جدی است، در واکنش به انفعال طرف‌های مقابل نسبت به کاهش تعهدات اقدام کرده است. دیپلمات‌های ایرانی و در رأس آن‌ها وزیر امور خارجه نیز این پیام را به گوش سایر طرف‌های برجام رساندند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید دارد: اروپایی‌های طرف برجام و آمریکا باید رویه اشتباه خود را اصلاح کنند. در صورت اصلاح باید به معاهده بین المللی برگردند و هزینه آن را بپردازند اما اگر اصلاحی در دستور کار نباشد، دولت در اجرای سیاست‌ها و گام‌های کاهش تعهدات قاطعانه مسیر خود را ادامه می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: سفر محمدجواد ظریف به نیویورک، روسیه و چین بدون دستاورد نیست قطعا در چارچوب راهبردهای جمهوری اسلامی ایران ثمره و نتیجه خواهد داشت زیرا پیام دقیق به طرفین رسانده شده است.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خروج ایران از برجام در شرایط کنونی مطرح نیست اما ایران در چارچوب منافع خود قدم برمی‌دارد. ایران آخرین قدمی که می‌خواهد بردارد را قطعا اول بر نخواهد داشت اما تلاش می‌کند آمریکا به جهت اقدامات خلاف عرف و موازین بین المللی در انزوای بیشتر قرار گیرد و فضا برای تبیین منطق درست جمهوری اسلامی ایران فراهم شود./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار