قطعی برق و روکش آسفالت مهم ترین مشکل روستای رستم کلا قائمشهر/ کارآفرینی با زمین بایر 7 هکتاری\
  • علی ابراهیمی در گفت و گو با استنادنیوز؛

قطعی برق و روکش آسفالت مهم ترین مشکل روستای رستم کلا قائمشهر/ کارآفرینی با زمین بایر 7 هکتاری

  • کد خبر: 2111100056
  • چاپ
  • انتشار: 20 ارديبهشت 1399 - 17:28

رئیس شورا روستای رستم کلا قائمشهر مهم ترین مشکلات این روستا را روکش آسفالت و قطعی برق عنوان کرد و گفت: ۷ هکتار زمین بایر در این روستا شناسایی و پس از تبدیل به زمین کشاورزی به مزایده گذاشته شد، که سالانه در این زمین ها ۱۵ خانوار که بیشتر از قشر جوان بودند ، مشغول به کار شده اند.

علی ابراهیمی در گفت و گو با استنادنیوز با بیان اینکه یکی از مشکلات اهالی این روستا آب آشامیدنی بوده است، افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی چهار کیلومتر از لوله گذاری اصلی و فرعی این روستا با هزینه آبفا روستایی شهرستان قائمشهر انجام شده است.
وی ادامه داد: با همکاری مردم، دهیاری و شورا هم انشعاب گذاری لوله های این روستا با هزینه ایی بالغ بر 60 میلیون تومان انجام شده است.
رئیس شورا روستای رستم کلا قائمشهر با بیان اینکه با حمایت های رئیس بنیاد مسکن قائمشهر، بخشدار سابق حمزه خانی و فرماندار سابق مهدی محمدی استارت طرح هادی در این روستا زده شد، افزود: یک کیلومتر جوی جدول برای رفع مشکل آبگرفتگی در این روستا احداث شده است.

ابراهیمی با اعلام اینکه ۷ هکتار زمین بایر در این روستا شناسایی، تبدیل به زمین کشاورزی و سپس به مزایده گذاشته شد، گفت: این زمین ها مدت ها بلااستفاده بودند اما اکنون پس از تبدیل به زمین کشاورزی سالانه ۱۵ خانوار که بیشتر از قشر جوان هستند، در آن مشغول به کار شده اند و پشتوانه ای برای هزینه های روستا می باشد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای احداث جوی و کانال در روستا، ۲۰۰ متر عقب نشینی توسط ۹ خانوار انجام شد، افزود: جابجایی هفت تیر چراغ برق با هزینه بالغ بر ۴۰ میلیون تومان از محل بودجه نمایندگان انجام شد و همچنین تا هفته آینده ۴ تیر برق فرسوده با هزینه بیش از ۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مردمی و دهیاری جابجا خواهد شد.

رئیس شورای روستای رستم کلا مهم ترین مشکل اهالی این روستا را  قطعی برق اعلام کرد و ادامه داد: چهار ترانس برق در این روستا وجود دارد که همه ساله اهالی این روستا با قطعی برق دست و پنجه نرم می کنند.
ابراهیمی مشکل روکش آسفالت را دیگر مشکل این روستا عنوان کرد و افزود: از وزارت جهاد و راه می خواهیم برای حل این مشکل اقداماتی انجام دهند.
رئیس شورای روستای رستم کلا نبود پل عابر پیاده را یکی از مشکلات عمده دانش آموزان مدرسه ابتدایی این روستا که در جاده اصلی قرار دارد عنوان کرد و گفت: بدلیل وجود این مشکل، خانواده ها ترجیح می دهند دانش آموزان خود را به مدرسه در شهر ببرند و تاکنون آموزش و پرورش برای حل این مشکل با ما همکاری نکردند.
وی در پایان تصریح کرد: حتی حقوق دو ماه معلمین توسط ما واریز شده است بدلیل نبود امکانات مدیر مدرسه خواهان تخریب این مدرسه شدند که تصمیم مورد قبول ما قرار نگرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار