تراز آب دریای مازندران کاهش یافت\

تراز آب دریای مازندران کاهش یافت

  • کد خبر: 2111100131
  • چاپ
  • انتشار: 30 ارديبهشت 1399 - 14:45

رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر در مازندران، گفت: تراز آب دریای خزر از سال ۱۹۹۵ شروع به کاهش کرد و در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳ سانتی متر نسبت به سال قبل آن کاهش یافت.

به گزارش استناد نيوز، معصومه بنی‌هاشمی با بیان اینکه این کاهش کمترین میزان در ۳۰ سال اخیر است، افزایش دمای هوا و آب و کاهش ورودی آب رودخانه‌های ورودی به دریای خزر را از مهمترین عوامل کاهش تراز آب دریای خزر اعلام کرد و افزود: میزان ورودی آب رودخانه ولگا بعنوان بزرگترین تأمین‌کننده آب این دریا، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۲ درصد کاهش یافت.

بنی‌هاشمی افزود: ۳۰۰ میلیارد مترمکعب آب سالانه از رودخانه‌های پنج کشور ساحلی دریای خزر وارد بزرگترین دریاچه جهان می‌شود که حدود ۲۴۰ میلیارد مترمکعب از طریق ولگا و بقیه از سایر رودخانه‌های مهم نظیر کورا، اورال، ترک، سفیدرود، هراز، آب تامین می‌شود.

‌رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر در مازندران روند افزایشی دمای سطح آب دریای خزر در سال‌های اخیر را از عوامل تأثیرگذار بر کاهش تراز آب اعلام کرد و گفت: میانگین دمای سطح آب خزر در سال ۲۰۱۹میلادی در مقایسه با میانگین بلند مدت یک درجه افزایش یافته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار