جنگل های مازندران مستعد آتش سوزی / نیاز به استقرار پایگاه اطفاء حریق در استان + ویدئو\
  • حسینعلی ابراهیمی در گفتگو با استنادنیوز؛

جنگل های مازندران مستعد آتش سوزی / نیاز به استقرار پایگاه اطفاء حریق در استان + ویدئو

  • کد خبر: 2111100169
  • چاپ
  • انتشار: 13 خرداد 1399 - 09:34

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به مستعد بودن جنگل های استان برای آتش سوزی گفت: نیاز جدی به استقرار پایگاه متمرکز اطفاء حریق و نیروی متخصص در مازندران داریم

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با استنادنیوز، ضمن اشاره به حریق گسترده در جنگل های زاگرس، اظهار کرد: به دلیلی بارندگی های خوبی که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در کل کشور و مازندران داشتیم موجب رویش گیاهان علفی بصورت متراکم در سطح جنگل ها و مراتع شده که فضایی بالقوه را برای وقوع حریق بوجود آورده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مازندران با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب و آموزش، از مردم درخواست کرد تا از روشن کردن هرگونه آتش در دامان طبیعت خودداری نمایند.

وی از مردم خواست هرجا حریقی مشاهده کردند بلافاصله به اداره محیط زیست، منابع طبیعی و یا پلیس اطلاع دهند و افزود: در تمامی حوادث طبیعی و بخصوص در آتش سوزی جنگل ها و مراتع و مسائل محیط زیستی تا زمانی که مردم پای کار نیایند و به دولت کمک نکنند موفقیتی حاصل نخواهد شد و این موضوع در تمام دنیا صادق است.

ابراهیمی با اعلام اینکه در زمان حریق مسئولیت اطفاء تنها با محیط زیست و منابع طبیعی نیست، گفت: به ماده 47 حفاظت، احیا و بهره برداری جنگل ها و مراتع به تصریح کرده است که در زمان آتش سوزی تمامی دستگاه های کشوری و لشکری موظف هستند با تمامی امکانات پای کار بیایند که خوشبختانه در سال های گذشته همکاری خوبی وجود داشت و امیدواریم با توجه به شرایط موجود این همکاری ها تقویت تا در صورت وقوع حریق از بروز فاجعه جلوگیری شود.

متولی محیط زیست استان عامل انسانی را دلیل اصلی آتش سوزی های سال های گذشته عنوان کرد و افزود: پیش آگاهی و کسب آگاهی لازم مهمترین رکن در مدیریت هرگونه حوادث طبیعی می باشد.

 حسینعلی ابراهیمی با توجه به میزان و تراکم جنگل های شمال و موقعیت مرکزی و استراتژیک مازندران در این جنگل ها امکانات استان را متناسب ندانست و تاکید کرد: مطالبه جدی ما ایجاد یک پایگاه متمرکز دارای امکانات کامل اطفاء حریق و بالگردهای آب پاش و چند پایگاه فرعی در مازندران است تا در صورت وقوع حادثه نیروهای آموزش دیده و متخصص بلافاصله به محل وقوع اعزام شوند.

وی در پایان نقش رسانه ها را در اطلاع رسانی و آموزش به مردم و جلب مشارکت آنها بسیار مهم دانست و از تمامی رسانه ها خواست تا در این راه به محیط زیست و منابع طبیعی استان کمک کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار