حمایت دولت از بخش خصوصی بسیار ضعیف است/ جهش تولید با شعار محقق نخواهد شد + ویدئو\
  • ابوالقاسم مدانلو مدیر عامل شرکت کاسپین لوله طبرستان؛

حمایت دولت از بخش خصوصی بسیار ضعیف است/ جهش تولید با شعار محقق نخواهد شد + ویدئو

  • کد خبر: 2111100173
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1399 - 08:45

مدیر عامل شرکت کاسپین لوله طبرستان جویبار ،گفت :دولت باید برای حمایت از بخش خصوصی باید ساختار جدیدی را در نظر بگیرد تا سرمایه گذاران هم با توسعه تولید دغدغه دولت در زمینه اشتغال را برطرف کنند.

ابوالقاسم مدانلو در گفت و گو با استناد نیوز ضمن اشاره به اینکه سال ۱۳۸۵ فعالیت این کارخانه با سه کارگر و یک خط تولید آغاز شد، گفت: در سال ۱۳۸۶ کارخانه کاسپین لوله طبرستان با ظرفیت هزارتن به بهره برداری رسید. رفته رفته کارخانه به توسعه رسید و اکنون با ۱۵۰ کارگر به فعالیت مشغول است. فعالیت این کارخانه در زمینه لوله های پولی تکین است که در جهت مصارف گاز رسانی، اب رسانی و ابیاری قطره‌ای تحت فشار مورد استفاده قرار میگیرد که اخیرا هم طرح جدید برای لوله ها برنامه ریزی شده که لوله های دوجداره فاضلاب های تولید می شود.

وی ادامه داد: حجم تولید ما امروز به ۱۶ هزارتن رسیده است با این ظرفیت فاز دوم را آغاز کردیم که زمینی به مساحت ۳۳ هزار متر مربع است که اکنون مراحل ساخت سوله ها را پشت سر می گذارد. اگر همین روند ساخت پیش گیرد تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد. اکنون کارخانه به ۱۱ خط تولید مجهز است که از پنج استاندارد ملی و بین‌المللی برخوردار است.مجموعه محصولات شرکت هم به مدت ۱۵ سال گارانتی می شود و طول عمر انها هم ۵۰ سال است که در بازار عرضه می شود.

مدانلو با تاکید بر اینکه واحد پژوهش کارخانه هم فعالیت گسترده دارد، بیان کرد: به زودی به دنبال طرح دانش بنیان هستیم. فاضلاب های خانگی و شهری هم از مجموعه فعالیت های کارخانه است که در توسعه صادرات محور و محصولات داخلی به ۳۱ استان کشور، وزارت نیرو و نفت فعالیت می کنیم. اکنون جز گرید ای وزارت نفت و جهاد هستیم.

مدیر عامل شرکت کاسپین لوله طبرستان  یاداور شد: دستگاه‌های اجرایی در عمل کمکی به شرکت های خصوصی نمی کنند. قانون کسب و کار، قانون کار، قانون تامین اجتماعی، قانون بهبود کسب و کار و فرمایشات رهبری درباره تولید و نامگذاری هر ساله در جهت تولید نتوانسته مشکلات حوزه تولید را برطرف کند. علی رغم تحریم های اقتصادی توقع می رفت که دولت کمک‌های شایانی به بخش خصوصی کند. بیماری کرونا که چند ماه اخیر سبب تعطیلی و بیماری بسیاری از کارگران شد اما خداروشکر که کارگری را اخراج نکردم. باتوجه به رعایت فاصله های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کارخانه به فعالیت خود ادامه می دادند.

مدانلو با تاکید بر اینکه زمانی که کشور ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می کنیم به‌شدت به این قضیه پی برد که دولت برای توسعه اقتصاد باید شرکت های سرمایه گذر را حمایت کند. دولت در عمل به بخش سرمایه گذاری اهمیت می‌دهد اما در عمل نمره صفر دارد. هیچ امتیاز مثبتی برای بخش سرمایه گذار خصوصی در نظر گرفته نشد. برای مثال در هدفمندی یارانه ها قرار شد ۳۵ درصد به بخش صنعت کمک کند اما این امر هرگز محقق نشد.

وی با تاکید بر اینکه در یارانه توزیع برق در همان سال ۹۲ بیش از دو میلیون تومان پول برق پرداخت کردم، افزود: اگر برق کارخانه به دلیل قطعی برق قطع شود ضرر میلیونی خواهم کرد. باتوجه به اینکه مواد خام را به سختی و هزینه بالایی خریداری میکنم با قطعی یک بخش از تولید ضررهای زیادی خواهم کرد. باید دولت شرایطی را ایجاد کند تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر به فعالیت خود بپردازد.

مدیر عامل شرکت کاسپین لوله طبرستان  درباره شرایط شهرک‌های صنعتی، گفت: شهرک های صنعتی فضای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. در بخش اب، برق، گاز و جاده مشکلات بسیاری داریم. مسئولان و نمایندگان مجلس یک روز بیایند و به درد و دل های ما گوش دهند. قراردادهایی که تنظیم میکنند باید با حضور نماینده خصوصی باشد در صورتی که در هیچ مواردی اجازه دخالت به بخش خصوصی نمیدهند. امروز بخش خصوصی دغدغه دولت در بخش اشتغال را تا حدودی رفع کرده است. اکنون کارخانه کاسپین برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر غیر مستقیم درآمد زایی کرده است. دولت باید مشکلاتی که در سد راه سرمایه گذار بخش خصوصی است را هموار کند نه اینکه من نوعی برای مطالبات خودم با هزار نامه نگاری و مشکلات دیگر دست و پنجه نرم کنم.

مدانلو در پایان،گفت: بانک مرکزی باید با وام های بدون بهره حامی سرمایه گذاران باشد اما اکنون با ۲۶ درصد بهره دارم وام هایی که دریافت کردم را پرداخت میکنم. با دولت برای تهیه مواد خام قرارداد دارم که قیمت در طول سال تغییر نمیکند اما به یک باره به دلیل افزایش قیمت با هزینه تولید و حمل برای اینکه به تولید مورد نظر برسد با افزایش قیمت مواجه می شود که این امر سبب ضرر برای شرکت های سرمایه گذار است.تغییرات ناشی از نرخ ارز تا مراحل تولید و عرضه همه بدون حمایت دولت برای بخش خصوصی ضرر است. باید به صورت زیربنایی و زیر ساختی مشکلات برطرف شود. حمایت دولت از بخش خصوصی در جهت جهش و رونق تولید از دغدغه های رهبری است که متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف دولت در این بخش تمامی شعارها بی فایده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار