شهرداری قائمشهر بیش از یک میلیارد تومان به کتابخانه بدهکار است/ 35 طرح نیمه کاره ساخت کتابخانه در مازندران\
  • آرزو ولیپور؛

شهرداری قائمشهر بیش از یک میلیارد تومان به کتابخانه بدهکار است/ 35 طرح نیمه کاره ساخت کتابخانه در مازندران

  • کد خبر: 2111100182
  • چاپ
  • انتشار: 19 خرداد 1399 - 17:07

آرزو ولیپور با انتقاد از شهردار قائمشهر گفت: شهرداری قائمشهر بیش از یک میلیارد تومان به اداره کتابخانه این شهرستان بدهکار است.

به گزارش استناد نیوز ؛ آرزو ولیپور روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه شهرستان قائمشهر با انتقاد از حضور نیافتن شهردار و یکی از معاونین ایشان در این جلسه، افزود: شهرداری قائمشهر بیش از یک میلیارد تومان به اداره کتابخانه این شهرستان بدهی دارد. طبق قانون ما می توانیم حساب شهرداری را مسدود کنیم اما در زمان مدیریت بنده هیچ گاه حساب شهرداری را مسدود نکرده و به دنبال تعامل بوده ایم.

وی گفت: قرارداد داریم تا ماهانه شهرداری مبلغی را به صورت ثابت به حساب کتابخانه ها واریز کند.

مدیر کل کتابخانه عمومی مازندران با بیان اینکه در شهرستان قائمشهر شاهد رتبه های ملی بوده ایم ،افزود: از مدیران و دستگاه های ذی ربط انتظار داریم تا با همدلی و همراهی هم در بحث فرهنگی بتوانیم قدم های بزرگی برداریم تا شاهد اتفاقات مهم در این شهرستان باشیم.

ولیپور با بیان اینکه کتابخانه سبز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در استان مازندران احداث می شود،ادامه داد: برای ساخت کتابخانه سبز مجو لازم را از استانداری مازندران گرفته ایم و یک خیر هم هزینه احداث این کتابخانه را برعهده گرفته است.

وی در خصوص آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه در شهر ارطه،گفت:کمتر از دو سال است که می خواهند کلنگ ساخت کتابخانه در شهر ارطه را به زمین بزنند اما به دلیل آنکه سیاست درگیر فرهنگ شده این مساله متوقف شده است.

مدیر کل کتابخانه عمومی مازندران با بیان اینکه در این استان ۳۵ پروزه نیمه کاره ساخت کتابخانه داریم،افزود: این تعداد پروژه نیمه کاره در سطح این استان اجازه کلنگ زنی را به ما نمی دهد .اگر شهرداری ارطه به همت مدیران شهری و فراشهری این قول را دهند که باری بر دوش کتابخانه نباشد می توانند نسبت به کلنگ زنی و ساخت کتابخانه اقدام نمایند.

ولیپور با اشاره به اینکه نباید امید کذب به مردم داد،گفت: ابتدا باید برای ساخت کتابخانه در شهر ارطه تامین اعتبار انجام و سپس نسبت به ساخت اقدام شود.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون برای احیاء و بازسازی آمفی تئاتر کتابخانه عمومی قائمشهر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است،افزود: برای تکمیل و بهره برداری این طرح ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که این امر نیازمند کمک همه جانبه مسئولین است. از شهرداری و شورای شهر قائمشهر می خواهیم تا با معرفی سرمایه گذار برای ساخت این مجموعه فرهنگی کمک کنند .

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر در این جلسه ،گفت:طی سال گذشته شهرداری قائمشهر ۱۷۸ میلیون تومان و شهرداری ارطه هم دو میلیون تومان به حساب کتابخانه در خصوص سهم نیم درصدی واریز کرده است که از آنان انتظار می رود تا نسبت به پرداخت نیم درصد اقدام نمایند.

مونیکا زارعی ساروکلائی از نصب حفاظت نرده در دو کتابخانه این شهرستان خبر داد و افزود: کتابخانه قائم آل محمد(ع) و کتابخانه شهیدان وطنی برای امنیت نیازمند نصب نرده است.

وی در پایان با اعلام اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا کتابخانه از سوم اسفندماه تا ۲۹ اردیبهشت ماه به صورت مجازی به شهروندان خدمت رسانی می کرد،گفت:پویشی تحت عنوان " هر خانه یک کتابخانه " از سوی اداره کل کتابخانه راه اندازی شد که در این شهرستان ۱۰۰ پویش معرفی کتاب و ۷۰ نقاشی بابت شکست کرونا داشته ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار