3 پروژه کشاورزی سیمرغ در هفته دولت به بهره برداری می رسد/ درآمد چهار میلیارد تومانی کشت ذرت برای کشاورزان شهرستان سیمرغ\
  • رجب فلاح زیلتی در گفتگو با استنادنیوز؛

3 پروژه کشاورزی سیمرغ در هفته دولت به بهره برداری می رسد/ درآمد چهار میلیارد تومانی کشت ذرت برای کشاورزان شهرستان سیمرغ

  • کد خبر: 2111100198
  • چاپ
  • انتشار: 25 خرداد 1399 - 08:43

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ ،گفت : به دلیل شیوع ویروس کرونا، 3 پروژه کشاورزی این شهرستان در هفته های آینده و هفته دولت به بهره برداری می رسد.

رجب فلاح زیلتی در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه 3 پروژه جهاد کشاورزی سیمرغ تا هفته دولت به بهره برداری می رسد،افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در روستای لاله زارکتی به مساحت 31 هکتار و هزینه 500 میلیون تومان، لاینیگ انتقال آب در روستای سوخت آبندان با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان و آبیاری تحت فشار با هزینه ایی بالغ بر 13 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اینکه شهرستان سیمرغ دارای 250 تا 300 کیلومتر انهار سنتی است،گفت: بعد از سیلاب اواخر سال 97 و اوایل سال 98 عملیات لایروبی 60 کیلومتر از انهار سنتی این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه 350 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت توت فرنگی اختصاص دارد ،ادامه داد:بیش از 90 درصد توت فرنگی در این شهرستان برداشت شده است.

فلاح با اعلام اینکه 750 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت اختصاص دارد که بیش از 9 هزار تن ذرت از این سطح برداشت می شود ،گفت: درآمد سالانه کشاورزان این شهرستان از کشت ذرت بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه سیمرغ رتبه اول تولید شیربلال در استان را دارد ،افزود: 700 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت شیربلال و 50 هکتار در بحث علوفه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ در پایان یکی از مهم ترین دغدغه های کشاورزان این شهرستان را آب ماندگی در کشت دوم اعلام کرد و گفت که بنا است تا زهکشی زیرزمینی در روستای دینه سر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان اجرایی شود.البته تا پایان این هفته کار طراحی طرح به اتمام می رسد و ما هم نسبت به تعیین پیمانکار اقدام خواهیم کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار