افزایش 34 درصدی تولید نوغان در شهرستان سوادکوه شمالی / تولید 555 تن عسل\

افزایش 34 درصدی تولید نوغان در شهرستان سوادکوه شمالی / تولید 555 تن عسل

  • کد خبر: 2111100202
  • چاپ
  • انتشار: 27 خرداد 1399 - 08:13

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی از افزایش 34 درصدی تولید نوغان در این شهرستان خبر داد.

قاسم حکمت شعار در گفت و گو با استنادنیوز با بیان اینکه طی سال گذشته هفت هزار کیلوگرم نوغان در این شهرستان تولید شد،افزود: امسال تولید نوغان پلیه تر به 9 هزار و 400 کیلوگرم رسید که نسبت به سال گذشته با رشد 34 درصدی مواجه شده ایم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 188 جعبه تخم نوغان بین بهره برداران توزیع شده است،گفت:امسال 235 جعبه تخم نوغان بین بهره برداران توزیع شد که نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصدی مواجه شده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی از رشد 31 درصدی تولیدکنندگان نوغان در این شهرستان خبر داد،افزود: طی سال گذشته 144 نفر در تولید نوغان مشغول به فعالیت بوده اند که امسال به 188 نفر رسیده است.

حکمت شعار با اعلام اینکه حداقل قیمت خرید پیله تر ابریشم به ازای هر کیلو 65 تا 70 هزار تومان است، گفت: فعالیت نوغانداری این شهرستان امسال در پرورش کرم ابریشم 650 میلیون تومان عایدی داشت .

وی علت افزایش تولید نوغان در شهرستان سوادکوه شمالی را کلاس های مجازی و بازدید مستمر کارشناسان از تولید کنندگان نوغان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه امسال و برای اولین بار با کمک سازمان جهاد کشاورزی مازندران طرح پایلوت نوغان استان مازندران به اجرا درآمده است،گفت: حدود 43 نفر از بهره برداران این شهرستان با در اختیار گرفتن ابزار و لوازم تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

حکمت شعار با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این اداره تبدیل پیله تر به نخ است ،گفت: این مسال باعث ارزش افزوده و افزایش درآمد بیشتر هم خواهد شد.

تولید 555 تن عسل در شهرستان سوادکوه شمالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به وجود 600 زنبوردار در این شهرستان،افزود:طی سال گذشته 555 تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

حکمت شعار با اعلام اینکه 58 هزار کلنی تولید عسل در این شهرستان فعال هستند،گفت:یک شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری در این شهرستان در حال فعالیت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنبور عسل قادر به تولید ژل رویال و گرده است،گفت: امیدوارم تا در این زمینه هم زنبورداران این شهرستان گام موثری را بردارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار