توسعه گردشگری شهرستان جویبار در گرو تکمیل پروژه راه مستقیم به دریا\
  • بخشدار بخش گیلخواران شهرستان جویبار مطرح کرد؛

توسعه گردشگری شهرستان جویبار در گرو تکمیل پروژه راه مستقیم به دریا

  • کد خبر: 2111100210
  • چاپ
  • انتشار: 31 خرداد 1399 - 18:49

تکمیل پروژه راه دسترسی به دریا در بخش گیلخواران شهرستان جویبار چند سالی است به علت عدم تخصیص اعتبارات لازم نیمه کاره باقی ماند.

به گفته اعضای شورای روستاهای کردکلا و گل محله و بخشداربخش گیلخواران نیمی از این طرح در سالهای گذشته با مشارکت و همکاری خوب اهالی منطقه در اهدای زمین انجام و اجرای مابقی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد و مردم این خطه همچنان امیدوار به اتمام این پروژه بزرگ در بخش گیلخواران هستند.

بخشدار گیلخوران اقتصاد اول شهرستان جویبار را در حوزه کشاورزی بیان کرد و گفت: بیش از ۴۵ نوع محصول کشاورزی در ۳۰ هزار هکتار ازاراضی شهرستان زیر کشت می رود.

محمد حسین فقیه در گفتگو با استناد نیوز با اعلام اینکه اقتصاد دوم شهرستان در حوزه صنعت است، افزود: یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی استان در بخش گیلخواران است و در این شهرک صنعتی بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در کنار همه این  اقتصادها ، یکی از ظرفیت های بالقوه شهرستان جویبار اقتصاد گردشگری است که می تواند نبض تپنده توسعه شهرستان را به دست گیرد.

وی مهمترین زیرساخت در حوزه توسعه گردشگری را بحث راه عنوان کرد و گفت: متاسفانه با این حجم تراکم و ترافیک جمعیتی، توسعه مناسب راههای مواصلاتی در این شهرستان رقم نخورده است و یکی از موضوعاتی که سالها آمال و آرزوی مردم جویبار بوده است اتمام راه دسترسی به دریا می باشد.

بخشدار گیلخواران ادامه داد: این پروژه از سال ۹۶ از جاده جویبار و کوهی خیل و کردکلا به سمت دریا آغاز شده است که از ۶،۷ کیلومتر از راه دسترسی به دریا، تاکنون ۳،۵ کیلومتر آن آسفالت شده است .

وی با اشاره به اینکه در مسیر راه دسترسی به دریا ۳ آب بندان نیز وجود دارد، افزود: وجود این ۳ آب بندان و مزارع کشاورزی می تواند ظرفیت خوبی را در حوزه گردشگری برای شهرستان به همراه داشته باشد.

فقیه در پایان گفت: خوشبختانه همکاری خوبی توسط اهالی و کشاورزان منطقه در اهدای زمین برای اجرای این طرح صورت گرفت و امیدواریم با همت مسئولین هر چه زودتر شاهد افتتاح این پروژه در شهرستان جویبار باشیم.

نظری عضو شورای روستای کردکلای بخش گیلخواران با اعلام اینکه با افتتاح این راه، زمان دسترسی مردم و گردشگران به دریا کوتاه تر می شود، گفت: تا کنون نیمی از کار انجام شده است و ازمسئولین درخواست داریم ادامه طرح را هر چه زودتر به اتمام برسانند و مردم این منطقه را به آرزوی دیرینه خود برسانند.

وی به وجود آب بندان در مسیر این راه مواصلاتی به دریا اشاره کرد و افزود: این آب بندان برای  آبیاری زمین های دو روستای کردکلا و گل محله استفاده می شود و همچنین  یک ظرفیت برای توسعه حوزه گردشگری  برای اهالی این منطقه خواهد بود.

نوروزی عضو شورای روستای گل محله نیز در این گفت و گو بیان کرد: انتظار ما از مسئولین این است که با اختصاص اعتبار مناسب، زمان افتتاح این پروژه را سرعت ببخشند.

وی گفت: با راه اندازی این پروژه، راه دسترسی مردم و گردشگران به دریا کوتاهتر خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار