13 کیلومتر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ آزادسازی شد/ 14 طرح هادی روستایی نیمه تمام در سیمرغ وجود دارد\
  • فرماندار سیمرغ در جلسه شورای اداری این شهرستان؛

13 کیلومتر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ آزادسازی شد/ 14 طرح هادی روستایی نیمه تمام در سیمرغ وجود دارد

  • کد خبر: 2111100211
  • چاپ
  • انتشار: 31 خرداد 1399 - 17:10

فرماندار شهرستان سیمرغ ،گفت: تاکنون 13 کیلومتر از مسیر رودخانه تلار در این شهرستان آزادسازی ، تعریض و دیوارسازی انجام شده است.

به گزارش استنادنیوز، مجتبی حبیب نژاد روشن روز شنبه در جلسه شورای اداری ،افزود: متاسفانه شهرستان سیمرغ به دلیل تازه تاسیس بودن و عدم برخورداری برخی از منابع و همچنین به دلیل پایین بودن برخی از شاخص ها از یک درصد سهم بری اعتباری بودجه استان برخوردار است . در این شهرستان باتوجه به اینکه از نظر شاخص ها پایین هستیم نمی توانیم ارتقاء سهم بری براساس شاخص ها را داشته باشیم .

وی با اعلام اینکه محور سیمرغ به بهنمیر و سیمرغ به بابل جزء محورهای حادثه خیز و نیازمند اعتبارات بالایی است، گفت: محور بهنمیر با حداقل تزریق منابع مالی به بهره برداری می رسد و محور بابل هم نیازمند ردیف اعتباری ویژه ایی است تا به بهره برداری برسد.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه در سیلاب اواخر سال 97 و اوایل سال گذشته در این شهرستان 13 کیلومتر از 21 کیلومتر آزادسازی، تعریض و دیوار سازی رودخانه تلار انجام شده است،افزود:امیدواریم مابقی آزادسازی حریم این رودخانه در دستور کار آب منطقه ایی مازندران قرار گیرد تا یکی از دغدغه های مهم این شهرستان برطرف شود .

حبیب نژاد با اشاره به اینکه براثر سیلاب ابنیه پل برج خیل دچار خسارت شد،گفت:پل برج خیل در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و باتوجه به اینکه پیمانکار این طرح را در اختیار دارد اما این اقدام به کندی در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پل برج خیل راه ارتباطی 2 روستا به مرکز شهر است بنابراین باید این کار شتاب گیرد تا هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه در زیرساختهای طرح هادی بسیار فقیر و ضعیف هستیم ،گفت:24 طرح هادی روستایی در این شهرستان وجود دارد که به دلیل کمبود اعتبار و ضعف عملکردی نیمه تمام رها شده است.

حبیب نژاد با اشاره به اینکه طرح هادی تنها در یک روستا به صورت کامل اجرا شده است،افزود:طرح هادی در 14 روستا هم به صورت نیمه کاره است.

وی میزان اعتبار برای اجرای طرح هادی را بیش از پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرا شدن طرح هادی در این شهرستان مدیران باید جهادی تر عمل کنند.

فرماندار سیمرغ در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 22 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت ، گفت :در این شهرستان طرح های اعم از لاینیگ ، جاده بین مزارع ، لایروبی آبندان و انهار سنتی نیمه کاره است که برای اجرایی شدن این طرح ها بیش از 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حبیب نژاد با بیان اینکه از سه هزار و 200 هکتار بیش از یکهزار و 800 هکتار تجهیز و نوسازی انجام شده است،افزود: بزرگترین پروژه تجهیز و نوسازی این شهرستان به میزان 120 هکتار در دست اقدام و اجرا می باشد.

نماینده مردم قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس یازدهم در این جلسه هم با بیان اینکه نگاه جهادی و ایثارگری به درستی منشا خیر و برکت فراوانی دارد ،افزود: در اتاق نشستن مدیر، مشکل تخصیص منابع مالی را حل نخواهد کرد و مدیران اجرایی کشور باید به برنامه ششم توسعه تسلط کافی داشته باشند.

کمال علیپور در پایان با اعلام اینکه درست است که استان مازندران در ضریب بودجه ایی وضعیت خوبی ندارد،گفت: در مجلس نهم توانستیم انقلابی را در بودجه این استان ایجاد کنیم به طوری که بودجه یک سوم را به یک هفتم ارتقاء داده ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار