چرخ‌های خودروهای لجن کش بر روی گلوی تلار قائمشهر\

چرخ‌های خودروهای لجن کش بر روی گلوی تلار قائمشهر

  • کد خبر: 2111100231
  • چاپ
  • انتشار: 07 تیر 1399 - 15:19

استناد نیوز / خودروهای لجن کش فاضلاب هایی که از شرکت‌ها و منازل استخراج می‌کنند در حاشیه رودخانه تلار رها می‌شود که نیاز به پیگیری مسئولان دارد.

زمانی که فاضلاب شرکت ها و یا منازل دچار پری و یا به اصطلاح گرفتگی می ‌شوند این ماشین های فاضلاب کش هستند که به راحتی با حمل فضولات فاضلاب‌ها شرایط را هموار میکنند تا فضای زندگی مناسب‌ تر شود. اما گاهی برخی اقدامات سبب می شود تا برخی از مسئولین وظایفی که بر عهده ان‌ها است از این شانه به آن شانه منتقل شود. بسیاری از خودروهای لجن کش اداره فاضلاب و شهرداری؛فاضلاب‌هایی که از شرکت‌ها و منازل استخراج میکنند را در حاشیه رودخانه تلار رها سازی میکنند.

مناظر طبیعی همیشه برای هر شهری فرصت است و باتوجه به موقعیت مکانی شهرستان قائمشهر که محل گذر و اتصال شهرهای مازندران به پایتخت است انتظار می رود که لااقل ورودی شهر‌ فارغ از بوی بد، از زیبایی ظاهری هم برخوردار باشد.

رودخانه تلار که به عنوان دروازه شهر باید جلوه نمایی کند اما متاسفانه در چند سال اخیر به محلی برای دپو زباله و فضولات فاضلاب‌های شهری تبدیل شده است. از لحاظ زیست محیطی هم این منطقه در خطر است. مردمانی که در مجاورت پل تلار زندگی میکنند چندین سال است که با خطرات مختلف زیست محیطی دست و پنجه نرم میکنند. تا زمانی که اداره فاضلاب و شهرداری به عنوان ارگان‌های متولی این امر، احساس مسئولیت نکنند باید در اینده نزدیک شاهد اتفاقات ناگواری در حاشیه رودخانه تلار باشیم.

یکی از رانندگان تاکسی شهرستان قائمشهر اعلام کرد که در هفته، تعدادی از خودروهای لجن کش را دیده‌ام که می آیند و در این مکان رها سازی می ‌کنند. هیچ کس هم نیست جلوی این ماشین ها را بگیرد، به راحتی در این مسیر رفت و آمد می ‌کنند.

معضل خودروهای لجن کش حل نشود از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قائمشهر یکی از معضلات اصلی این شهرستان که مردم را به طور جدی مورد آزار و اذیت قرار می دهد را خودروهای فاضلاب کش اعلام کرد،افزود : به دلیل نبود مکانی مشخص در این شهرستان ، اکثر خودروهای فاضلاب کش ،فاضلاب هایی که از منازل و شرکت ها دریافت می کنند در محیط زیست و رودخانه تلار رهاسازی می کنند.

بهرام فغانی با اعلام اینکه اگر هر روز نسبت به گشت و کنترل خودروهای لجن کش در سطح شهر با دو مامور و یک خودرو توسط محیط زیست اقدام شود باز هم این معضل حل شدنی نیست،ادامه داد : تاکنون این اقدامات انجام شد و افرادی هم به دادگاه معرفی شدند اما این راه حل نهایی نیست و باید فکر اساسی در این زمینه انجام شود. در کارگروه پسماند هم این موضوعات بررسی شد اما به نتیجه ای نرسیده ایم. متولی اصلی خودروهای لجن کش در سطح شهر به عهده شرکت اب و فاضلاب  و شهرداری است که گاهی حتی این دو ارگان مدعی هستند که متولی ماشین های لجن کش در سطح شهر نیستند. این مسئله زیبنده شهر نیست در صورتی که قوانین و وظایف هر ارگانی به درستی مشخص است.

وی با بیان اینکه طي 2 سال گذشته با بازديد ماموران زيست محيطي 20 خودرو فاضلاب كش كه با تخليه فاضلاب منابع زيست محيطي را مورد تهديد قرار مي دادند به قوه قهریه معرفي شدند، افزود:این معضل باید به صورت اصولی حل و فصل شود.

رئیس اداره محیط زیست قائمشهر از مشخص شدن زمين از سوي شهرداري و شورای شهر براي بخش خصوصي خبر داد و گفت كه مكان اين زمين در سايت زباله قائمشهر است كه در اختيار بخش خصوصي قرار مي گيرد تا نسبت به راه اندازي تاسيسات اقدام كند.امیدواریم این مکان هر چه زودتر راه اندازی شود  تا شاهد معرفی افراد به دادگاه نباشیم .

فغانی در پایان با اعلام اینکه در کارگروه پسماند و بهداشت به جدیت پیگیر حل این مشکل در این شهرستان هستیم،افزود:اگر امسال معضل لجن کش ها حل نشود ، از طر یق مراجع قضائی پیگیری میکنیم. مردم باید بدانند معضلاتی را که آنان در محیط زیست مشاهده می کنند ما به دنبال رفع و برطرف شدن آن هستیم .

ساماندهی خودروهای فاضلاب کش نیازمند حضور سرمایه گذار

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قائمشهر با بیان اینکه بیش از 15 سال خودروهای فاضلاب کش چندین بار شهروندان این شهرستان را دچار چالش کرده است،افزود:برای حل این موضوع جلسه ایی با حضور فرماندار ، محیط زیست ، دادستان ، شبکه بهداشت و شهرداری برگزار شد.بنا شد تا این خودروها با سازوکار بهتری در زیرمجوعه صنف قرار بگیرند تا یکی از  دغدغه های شهروندان کاهش یابد.

مصطفی زمانی  به قرارداد مشابه در سطح استان و کشور اشاره ایی کرد و گفت که خوشبختانه معاون خدمات شهری شهرداری برای ساماندهی لجن کش ها قول همکاری داده است . ما و تیم شهرداری برای اجرای طرح به تفاهم نامه رسیده ایم و خداروشکر در اجرای طرح هیچ گونه مشکلی وجود ندارد .

وی در پایان با اعلام اینکه امیدواریم برای حل این موضوع سرمایه گذار توانمندی پیدا شود ، گفت :سرمایه گذار باید بیاید در زمینی که جنب دپو زباله است سرمایه گذاری و همچنین پکیج تهیه کند .

به محض انتخاب سرمایه گذار زمین در اختیارش قرار می گیرد

عضو شورای شهر قائمشهر ،گفت : طبق دستورالعمل و تصمیمات شهرستانی بنا شد تا شهرداری مکانی را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

ایمان پویامهر افزود : درست است که اداره آب و فاضلاب مسئول حل این موضوع است ، اما به دلیل آنکه این خودروها به یک معضل شهرستانی تبدیل شده است بنا بر این شهرداری قائمشهر مکانی را در محل دپو زباله در نظر گرفت تا به محض انتخاب پیمانکار در اختیارش قرار دهد.

وی از آمادگی شهرداری قائمشهر با اداره آب و فاضلاب برای ساماندهی خودروهای فاضلاب کش خبر داد و گفت که به محض انتخاب سرمایه گذار توسط اداره آب و فاضلاب زمین به صورت رایگان و با تسهیلات و همکاری بیشتری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد .  



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار