برخی شهرک های صنعتی در حفظ محیط زیست کوتاهی می‌کنند / پساب شهرک صنعتی رجه بابل شبانه به رودخانه می ریزد + ویدئو\
  • مهدی سعادتی در گفتگو با استنادنیوز؛

برخی شهرک های صنعتی در حفظ محیط زیست کوتاهی می‌کنند / پساب شهرک صنعتی رجه بابل شبانه به رودخانه می ریزد + ویدئو

  • کد خبر: 2111100350
  • چاپ
  • انتشار: 03 خرداد 1400 - 03:07

نماینده مردم بابل در مجلس با اعلام اینکه با مشارکت مسئولین وحتی پیگیری ما در سطح ملی می توانیم تصفیه خانه استاندارد و اصولی برای شهرک صنعتی بابل پیش بینی کنیم، گفت: به دنبال جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در شهرکهای صنعتی هستیم.

مهدی سعادتی در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه متاسفانه در شهرک صنعتی رجه بابل برخی از شرکت ها بیش از ۱۵ سال پساب خود را بصورت شبانه و در روزهای تعطیل مخفیانه در آب بندان ها، رودخانه ها و مزارع کشاورزی رها می کنند، افزود: این موضوع بارها مورد بررسی قرار گرفت و بازدیدی هم از منطقه داشتم، متاسفانه کوتاهی صورت گرفته است و اقدام دستگاه های نظارتی نیز در این مسئله تنها در حد تذکر بوده و بصورت جدی کار بازدارنده ای انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه توجه به موضوع شهرک و اشتغال از دغدغه های اصلی ما هم است، گفت: همه باید به موضوع تولید در سال جهش تولید و صنعت اهتمام بورزیم و تلاش کنیم اما باید بدانیم که مساله محیط زیست هم در زندگی مردم شوخی بردار نیست و باید این مسائل برطرف شود تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر اینکه حتما باید در یک زمان بندی مشخص پیگیر حل این معضل باشیم، افزود: از فرماندار بابل، محیط زیست، مدیر شهرک های صنعتی استان و شهرستان می خواهم با شرکت‌های صنعتی که در حفظ محیط زیست کوتاهی می‌کنند برخورد کنند و جلوی این مسائل گرفته شود.

سعادتی در پایان با اعلام اینکه با مشارکت مسئولین و حتی پیگیری ما در سطح ملی می توانیم تصفیه خانه استاندارد و اصولی برای این شهرک ها پیش بینی کنیم تا از فاجعه پساب جلوگیری شود، گفت: در شهرکهای صنعتی ضمن آنکه به مساله صنعت و تولید توجه می کنیم همچنین به دنبال جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و آلودگی محصولات کشاورزی و مزارع برنج هم هستیم.

 

مصاحبه: سامان سوهانیان



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار