امکان تفریحی هیچ خدماتی برای گردشگران ندارند/هنوز بسته شدن راه های مازندران در تاسوعا و عاشورا مشخص نیست\

امکان تفریحی هیچ خدماتی برای گردشگران ندارند/هنوز بسته شدن راه های مازندران در تاسوعا و عاشورا مشخص نیست

  • کد خبر: 2111100360
  • چاپ
  • انتشار: 04 شهریور 1399 - 13:49

استاندار مازندران با اشاره به اینکه براساس وضعیت قرمز کرونا در استان مازندران پیشنهاد دادیم در روز تاسوعا و عاشورا راه های منتهی به استان براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مطابقت کند بسته شود، گفت که این پیشنهاد به کمیته انتظامی و امنیتی در حال بررسی است و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، معتقدم همین پروتکل های بهداشتی رعایت شود،میتوانیم هم گردشگری و هم مجموعه حوزه سلامت را داشته باشیم.

به گزارش استناد نیوز ؛ احمد حسین زادگان همزمان با سومین روز از هفته دولت و در روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قائمشهر با اشاره به اینکه جز استان های بودیم که برای نخستین بار در زمان شیوع ویروس کرونا راه را بر روی گردشگران بستیم، افزود :قبلا هم اعلام کردم و اکنون تاکید دارم ویروس کرونا قرار نیست در مدت کوتاهی از بین برود امکان دارد سال آینده هم ما درگیر این ویروس باشیم.

وی با اعلام اینکه باید در زمان شیوع ویروس کرونا سبک زندگی خود را هم تغییر دهیم ، گفت که 50 درصد از اقتصاد استان مازندران از بخش خدمات تامین می شود. گردشگری ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد این استان دارد. کل استان را اکنون نمی‌توانیم قرنطینه کنیم، اکنون در کل دنیا هم قرنطینه به سبک قبل وجود ندارد. در زمان شیوع ویروس کرونا شهرها و کشورها بسته شد اما اکنون این روش را انجام نمی‌دهند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اکنون همه به دنبال رسیدن به نقطه تعادل میان اقتصاد و سلامت هستند، بیان کرد: پروتکل های بهداشتی رعایت شود که این روند در آلودگی زنجیره ای افراد را کمتر می کند. آمار سفرهای بین شهری در استان بسیار است و همانطور که مردم نگران تردد خارج استان هستند باید به سفرهای درون استانی هم توجه کنند. نمی توانیم واحدهای اقتصادی را تعطیل کنیم. گردشگری بخش مهم استان است اما در این راستا خواستیم دو روز اخر هفته محدودیت ایجاد شود. زمانی که رهبر انقلاب اعلام میکند ملزم به اجرای ستاد مقابله با کرونا هستیم برای همین ما هم مجبوریم به اجرایات ستاد مقابله با کرونا را اجرا کنیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه براساس وضعیت قرمز کرونا در استان مازندران پیشنهاد دادیم در روز تاسوعا و عاشورا راه های منتهی به استان براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مطابقت کند بسته شود، گفت که این پیشنهاد به کمیته انتظامی و امنیتی در حال بررسی است و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. معتقدم همین پروتکل های بهداشتی رعایت شود،میتوانیم هم گردشگری و هم مجموعه حوزه سلامت را داشته باشیم.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه مازندران در شرایط قرمز کرونا به سر می برد، انتظار داریم گردشگران با استان همکاری کنند ، گفت : همانطور که در موج اول همکاری های لازم با استان داشتند و از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کردند، در این مرحله هم توقع داریم که در وضعیت قرمز فعلی مازندران به استان سفر نکنند، امکان تفریحی ما فعلا به دلیل وضعیت قرمز هیچگونه خدماتی به گردشگران ارائه نمیکند و امکان میزبانی که در شأن مهمانان عزیز نداریم. در سوگواری سالار شهیدان هستیم و همه در استان های خود قرار گیرند و عزاداری کنند. زمانی که وضعیت سفید شد به مازندران سفرکنند و میزبان همه مردم ایران هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار