کلنگ کتابخانه شهدای کوچکسرا به زمین خورد / طی 6 ماه بیش از 20 هزار تن آسفالت انجام شد\
  • عباس صالح زاده شهردار قائمشهر؛

کلنگ کتابخانه شهدای کوچکسرا به زمین خورد / طی 6 ماه بیش از 20 هزار تن آسفالت انجام شد

  • کد خبر: 2111100363
  • چاپ
  • انتشار: 05 شهریور 1399 - 14:55

شهردار قائمشهر از آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه در کوچکسرا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح با مساحت 860 متر و هزینه ایی بالغ بر 4.7 میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش استناد نیوز ؛عباس صالح زاده با اشاره به اینکه در مناطق مختلف شهر قائمشهر اقدامات توسعه ای انجام می دهیم، افزود: این زمین در منطقه کوچکسرا توسط خانواده شهیدان زنجبر و سایر مردم اهدا شد تا خدماتی در منطقه ارائه شود. نیروی انتظامی قرار بود در اینجا کلانتری احداث کند که با حمایت نمایندگان مجلس، مسئولان شهری و همکاری که نیروی انتظامی داشت، توانستیم آن پروژه را به نقطه دارای مشاغل و مسائل خاص شهری هدایت کنیم که با انتقال پاسگاه به آن نقطه امنیت را برقرار شود.

وی با اعلام اینکه امروز کلنگ پروژه کتابخانه شهر قائمشهر در کوچکسرا به زمین زده شد زیرا سرانه کتابخانه بر حسب جمعیت و نیازها در این منطقه کم داشتیم، گفت: در منطقه آبندان سر پشت راه آهن قائم محله سال 92 کتابخانه افتتاح شده بود و در سید محله هم کتابخانه در چند سال گذشته راه اندازی شد. قصد داریم با هماهنگی نمایندگان و مسئولان در سید محله هم کتابخانه و کانون پرورش فکری کودکان راه اندازی نماییم.

شهردار قائمشهر با تاکید بر اینکه کتابخانه کوچکسرا با مساحت 860 متر  مربع و هزینه ایی بالغ بر 4.7 دهم میلیارد تومان کلنگ زنی شد، بیان کرد: شهرداری ها اکنون نمی توانند به غیر از عوارض پروژه های عمرانی تعریف کنند اما شهرداری قائمشهر تلاش کرد از طریق سرمایه‌گذاری با توجه به امکانات و توجیه اقتصادی که در پروژه تعریف شده است بتواند سرانه های عمومی را انجام دهد.

صالح زاده با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شد که در مدت 12 ماه کتابخانه و پارک کودکان شهر با سرانه های مختلف در این پروژه اجرا شود، یادآور شد: پیمانکار از آورده این پروژه کار را انجام می دهد تا بر اساس ماده ده قانون مدنی سرمایه گذاری بتوانیم توسعه دهیم. این نخستین پروژه این سرمایه گذار است که کلنگ آن به زمین خورد.

وی با اشاره به اینکه پارک جنگلی تلار قائمشهر یکی از بی‌نظیر ترین مناطق گردشگری است که مربوط به مردم قائمشهر است، تصریح کرد: 4 تقاطع غیر هم سطح را در داخل شهر آغاز کردیم که 60 میلیارد اعتبار آن پروژه ها است که 30 میلیارد توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تامین می شود. از این 4 پروژه، یک پروژه در مسجد رسول اکرم که هم اکنون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه پروژه شانزده متری اول به دوم را هم در دستور کار داریم، گفت: دو زیر گذر در قائم محله و دخانیات در دست اقدام داریم که با حمایت های نمایندگان مجلس و طی جلسه با رئیس راه آهن جمهوری اسلامی داشتیم، 30 میلیارد تومان تامین باکس توسط راه آهن انجام می شود که بتوانیم در نقاط پر حادثه و ترافیکی شهر تقاطع غیر همسطح داشته باشیم.

صالح زاده گفت: در آسفالت معابر هم در طی 6 ماه بیش از 20 هزار تن آسفالت انجام دادیم. شهرداری و شورای اسلامی در کنار نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی قائمشهر به دنبال رفع مشکلات مردم در سطح شهر هستند.

شهردار قائمشهر در پایان با استقبال از پیشنهاد کیوان مرادیان نماینده مردم قائمشهر مبنی بر نام گذاری این کتابخانه به نام شهدای کوچکسرا، گفت: این خطه 61 شهید پیشرو و والا مقام دارد که به حرمت این شهدا نام این پروژه را کتابخانه شهدای کوچکسرا خواهیم گذاشت.

کلنگ زنی پروژه کتابخانه شهدای کوچکسرا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار